Bisnode inleder långsiktigt samarbete med Kivra

Kivra är en säker digital kanal kopplad till en verifierad individs personnummer dit avsändare kan skicka viktig post såsom exempelvis fakturor, årsbesked och kreditupplysningskopior. Hundratusentals personer i Sverige använder redan tjänsten och drygt 600 företag och myndigheter skickar idag viktig post genom Kivra.

Bisnode och Kivra inleder nu ett långsiktigt samarbete för säker digital distribution av kreditupplysningskopior.

-          Kivra har blivit den självklara tjänsten för säker digital post i Sverige. Genom att skicka våra kreditupplysningskopior digitalt till användare av Kivra kommer vi spara miljön och starta upp ett samarbete med en strategisk viktig partner, säger Mikael Jakobsson, Product Manager, Bisnode.

-          Bisnode är pionjärer inom smart data och samarbetspartner med många av våra viktigaste kunder vilket gör oss väldigt glada att vi nu kan inleda detta viktiga samarbete, säger Stefan Krook, VD, Kivra.

Om Bisnode

Smart Data är vår tids hårdvaluta. I dagens digitala informationsöverflöd är det viktigare än någonsin att kunna förädla, analysera och förstå data. Vi på Bisnode är dedikerade till att leverera insikter för att hjälpa våra kunder att fatta smartare beslut.Vi på Bisnode drivs av en ambition som genomsyrar allt vi gör, vi vill göra det möjligt för våra kunder att fatta smartare beslut. Bisnode finns idag i 18 europeiska länder, är totalt omkring 2 400 medarbetare i Europa, varav 700 i Sverige.

Om Kivra

Kivra är Sveriges digitala brevlåda, ca 10% av befolkningen använder redan tjänsten och antalet avsändare växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler företag och myndigheter ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Mikael Jakobsson, Product Manager, Bisnode.
E-post: mikael.jakobsson@bisnode.com
Tel: 070 947 11 68

Stefan Krook, VD, Kivra.
E-post: stefan.krook@kivra.com
Tel: 070 111 12 13

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och organisationer i hela Europa. Vi är ca 2 400 medarbetare i 18 länder. Läs mer om Bisnode på www.bisnode.com.