BISNODE INLEDER SAMARBETE MED HJÄRNFONDEN

Bisnode och Hjärnfonden inleder ett samarbete där forskning och ökad förståelse för hjärnan står i fokus. Genom att samarbeta med Hjärnfonden vill Bisnode bidra med stöd till livsviktig forskning i syfte att förbättra hälsa och välmående i en hållbar värld.

Bisnodes beslut att gå in som samarbetspartner till Hjärnfonden grundas på intresset för hjärnans betydelse för beslutsfattandet. Genom samarbetet vill Bisnode skapa insikt och engagemang kring hjärnans utmaningar och möjligheter.

”Bisnode hjälper våra kunder att fatta smarta beslut och beslut fattas i hjärnan. Tillsammans med Hjärnfonden vill vi öka förståelsen och skapa intresse för vad hjärnan betyder för oss när vi fattar beslut. Genom att sprida insikt om hur vi är som individer och hur vi kan hålla vår hjärna i trim så kan vi lära oss att fatta fler smarta beslut som är långsiktiga och leder till en hållbar värld”, säger Björn-Erik Karlsson, Nordenchef på Bisnode.

Hjärnfonden samlar in pengar till forskning och information om hjärnans sjukdomar, funktionsnedsättningar och utveckling. Hjärnfonden är den enda organisation som stödjer forskningen inom hela hjärnans område.

”Vi ser fram emot ett spännande och innovativt partnerskap tillsammans med Bisnode. Samarbete kommer att möjliggöra mer livsviktig forskning och information om hjärnan. Det är vi både tacksamma och glada för”, säger Gunilla Steinwall, Generalsekreterare på Hjärnfonden.

FÖR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA:

Björn-Erik Karlsson, Nordenchef Bisnode
Direkt: +46 8 5580 5988
Mobil: +46 705884124
E-post: bjorn-erik.karlsson@bisnode.com

Gunilla Steinwall, Generalsekreterare Hjärnfonden
Mobil +46 70 833 4471
E-post: gunilla.steinwall@hjarnfonden.se

Om Bisnode
Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och organisationer i hela Europa. Vi är mer än 3000 medarbetare i 19 länder. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier. Läs mer om Bisnode på www.bisnode.com