Grand Hôtel väljer BizView

Svenska prestigehotellet Grand Hôtel har valt BizView som budget och prognoslösning för deras operativa planerings, budgeterings och prognostiseringsbehov.

Lösningen har sålts och implementerad av vår partner Climber. Jonas Grundström, BI Manager på Climber: “De senaste åren har Grand Hotel avsevärt förbättrat deras budget och prognosprocess genom att fokusera på relevanta drivare och nyckeltal inom deras verksamhet. Utmaningarna har trots detta varit stora med tidsödande processer för inmatning, konsolidering av budget och analys. Därför känns det extra viktigt och kul att kunna hjälpa dem att lyfta denna process till en ännu högre nivå med hjälp av BizView och Qlik Sense.”

Jens Karlsson, VP Global Partner Program på Bizview: “Otroligt kul att få chansen att hjälpa Grand Hôtel. Det är en mycket välkommen kund som ger oss ännu ett starkt namn bland våra referenser. Vi har redan en stark närvaro inom rese- och turist-branchen, och Grand Hôtel bidrar ytterligare till det. Jag är övertygad om att BizView kommer att hjälpa Grand Hôtel med deras operationella processer och genom att få bättre kontroll på sina värden och nyckeltal, som i förlängningen kommer att ytterligare förbättra deras erbjudande till sina kunder.”

För mer information kontakta: Jonas Grundström, +46 733 402636, jonas.grundstrom@climber.se BI Manager på Climber Sweden, eller Jens Karlsson, +46 707 352205 jens.karlsson@bizviewsystems.com partneransvarig på BizView.

Om BizView och Bizview Systems

BizView är en programvarulösning för prognostisering, budgetering, rapportering, analys och konsolidering. Programvaran har ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt, kombinerat med kraftfull workflow-styrning. BizView är en öppen lösning som även passar väl med Qlik’s och Microsoft’s lösningar. BizView är utvecklat av BizView Systems, med kontor i Skandinavien. BizView marknadsförs av ett professionellt, globalt partnernätverk . Idag finns det över 1000 företag som använder lösningar från BizView Systems. För mer information, se www.bizviewsystems.com

Om Grand Hôtel

Grand Hôtel Stockholm har varit hem för celebriteter, storslagna evenemang och helt vanliga livsnjutare sedan 1874. Läget är det bästa tänkbara, vid vattnet mitt emot Stockholms slott och Gamla Stan. Här finns den klassiskt svenska Verandan med sitt smörgåsbord, Mathias Dahlgrens Guide Michelin-belönade restauranger och den grandiosa Cadierbaren. För rekreationen står Nordic Spa & Fitness med heta bastubad och svalkande dopp. Varmt välkommen hit.

För mer information, se https://www.grandhotel.se

Om Climber

Climber är ett it-konsultbolag inom Business Intelligence som utvecklar beslutsstödsapplikationer i de marknadsledande verktygen QlikView och Qlik Sense. Vi är Europas största Qlik-partner med 96 anställda i sju länder som tillsammans utvecklat över 2000 applikationer sedan starten 2005. Med en kundbas på över 300 kunder täcker vi alla branscher och vi har experter på alla affärsprocesser. Vi erbjuder tjänster inom allt ifrån utveckling, anpassning och kunskapsöverföring till förvaltning, övervakning och support.

För mer information, se http://www.climber.se/

Jonas Grundström, BI Manager på Climber
Jens Karlsson, VP Global Partner Program på Bizview