Vi ser gnistor!

När Elektrøimportøren nu har beslutat att använda BizView, är det ännu ett exempel på hur BizView kontinuerligt stärker vår position på den norska detaljhandelsmarknaden. Tillsammans med vår strategiska partner, bWise, är vi glada att välkomna Norges ledande elektriska detaljist och grossist till den ständigt växande BizView familjen.

"BWise är en av de ledande experterna på BI och CPM i Norge, och som partner till BizView kan vi ni erbjuda våra kunder de bästa lösningarna inom området planering", säger Kristoffer Danielsen, chef för "Budget och prognoser" på bWise. Kristoffer säger att det är viktigt detaljister att kunna styra och optimera planeringsfunktioner och processer. "Med BizView för Qlik kan vi nu erbjuda de mest effektiva planlösningarna på marknaden. Det finns en enorm efterfrågan på flexibla, kostnadseffektiva och skalbara system för planering. Med BizView har vi funnit en produkt som täcker dessa kriterier."

VD för BizView Norge, Lars Fjellbirkeland, säger att företaget förväntar en fortsatt stark tillväxt i detaljhandelmarknaden i framtiden. "Ett partnerskap med den bästa expertisen på marknaden är det säkraste sättet för oss att lyckas", säger Lars. "BizView mantra är" "BizView mantra är" Planning and reporting the way you want it. Faster.", ett mål du kan nå bara om du kombinerar det bästa systemet med den bästa implementationskompetensen".

"Våra mål är ambitiösa och för att nå våra mål måste vi alla på Elektroimportøren att till fullo förstå vad som förväntas i det dagliga arbetet. Men det är lika viktigt att vi implementerar de bästa IT-lösningarna och BizView för Qlik ger oss den trygghet och flexibilitet som krävs för att lyckas ", säger Petter Bjørnstad på Elektroimportøren.

För mer information, kontakta lars.fjellbirkeland@bizviewsystems.com eller kristoffer.danielsen@bwise.no

Om Elektroimportøren

Elektroimportøren säljer elektrisk utrustning, belysning, värme och relaterade produkter på den norska marknaden, och erbjuder professionell vägledning och kvalitetsprodukter till låga priser genom ett effektivt butiksnätet och en innovativ onlinebutik.

För mer information, se www.namron.no

Om bWise AS

bWise är ett ledande kompetenscentrum för Business Intelligence (BI), datalagring och verksamhetsstyrnings-lösningar och har byggt upp en unik kompetens inom Qlik och QlikSense-relaterade lösningar på marknaden. Många års erfarenhet, med ledande resurser på de flesta nivåer, har bidragit till att företagets kunder har uppnått betydande besparingar på de lösningar som valts. Flexibilitet är ett nyckelord och BizView för Qlik är ett utmärkt exempel på att stora lösningar kan vara enkla, flexibla och prisvärda. bWise har mer än 130 kunder inom en mängd olika branscher som förvaltas och assisteras från kontor i Oslo, Drammen och Stavanger.

För mer information, se på www.bwise.no

Om BizView

BizView är en programvarulösning för prognostisering, budgetering, rapportering, analys och konsolidering. Programvaran har ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt, kombinerat med kraftfull workflow-styrning. BizView är en öppen lösning som även passar väl med Qlik’s och Microsoft’s lösningar. BizView är utvecklat av BizView Systems, med kontor i Skandinavien. BizView marknadsförs av ett professionellt, globalt partnernätverk . Idag finns det över 1000 företag som använder lösningar från BizView Systems.

För mer information, se www.bizviewsystems.com

bWise är en av de ledande experterna på BI och CPM i Norge, och som partner till BizView kan vi ni erbjuda våra kunder de bästa lösningarna inom området planering. Med BizView för Qlik kan vi nu erbjuda de mest effektiva planlösningarna på marknaden. Det finns en enorm efterfrågan på flexibla, kostnadseffektiva och skalbara system för planering. Med BizView har vi funnit en produkt som täcker dessa kriterier.
Kristoffer Danielsen, chef för Budget och prognoser på bWise
Ett partnerskap med den bästa expertisen på marknaden är det säkraste sättet för oss att lyckas. BizView's mantra är - Planning and reporting the way you want it. Faster., ett mål du kan nå bara om du kombinerar det bästa systemet med den bästa implementationskompetensen.
Lars Fjellbirkeland, VD för Bizview Norge
Våra mål är ambitiösa och för att nå våra mål måste vi alla på Elektroimportøren att till fullo förstå vad som förväntas i det dagliga arbetet. Men det är lika viktigt att vi implementerar de bästa IT-lösningarna och BizView för Qlik ger oss den trygghet och flexibilitet som krävs för att lyckas .
Petter Bjørnstad, Elektroimportøren