Björn Borgs årsredovisning 2017

Björn Borgs årsredovisning för räkenskapsåret 2017 finns nu tillgänglig på företagets hemsida https://corporate.bjornborg.com/en/section/investors/annual-reports/

Som tidigare har kommunicerats hålls Björn Borgs årsstämma den 17 maj 2018 klockan 17:30 på Björn Borgs huvudkontor, Tulegatan 11, 113 53 Stockholm. Anmälan om närvaro på stämman görs via hemsidan på https://corporate.bjornborg.com/en/arsstamma-2018/

Björn Borg-koncernen i korthet

Björn Borg-koncernen äger och utvecklar varumärket Björn Borg. Fokus för verksamheten är underkläder och sportkläder, samt via licenstagare även skor, väskor, glasögon & Home-produkter (hemtextil). Björn Borg-produkter säljs på ett tjugotal marknader, varav Sverige och Holland är de största. Björn Borg-koncernen har egen verksamhet i alla led från varumärkesutveckling till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker och e-handel. Verksamheten omfattar varumärkesutveckling och service till nätverket av licenstagare och distributörer, samt produktutveckling inom kärnområdena underkläder och sportkläder. Koncernen ansvarar även själv för distributionen av underkläder och sportkläder i Sverige, England, Finland, Holland, Belgien och Tyskland samt för skor i Sverige, Finland, Baltikum och Danmark. Björn Borg-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2007.

Årsredovisning för nedladdning:

För vidare information, vänligen kontakta:
Daniel Grohman, CFO
daniel.grohman@bjornborg.com