Nyemissionen i Björn Borg övertecknad

Nyemissionen som omfattade 450 000 nya aktier i WBM Holding AB (publ.) övertecknades. Teckningskursen var 68 SEK per aktie. Totalt omfattade emissionen 30,6 miljoner SEK, motsvarande 33 procent av aktiekapitalet och rösterna i WBM.

Genom nyemissionen får Bolaget cirka 800 nya ägare. Handel beräknas starta den 20 december på Nya Marknaden under kortnamnet WBM. Efter genomförd nyemission kommer WBMs aktiekapital att uppgå till 6,8 miljoner SEK, fördelat på 1 364 860 aktier om vardera nominellt 5 SEK. Genom nyemissionen har Bolaget nu cirka 850 aktieägare. Den utställda garantin har inte till någon del tagits i anspråk. Bolagets erbjudande av nyemitterade aktier har tillfört bolaget cirka 30,6 miljoner SEK före emissions- och noteringskostnader på i storleksordningen 5,5 miljoner SEK. Vilhelm Schottenius, WBM Holding ABs styrelseordförande, kommenterar: ”Jag är glad för det stora intresse som visats för WBM-aktien. Med nytt kapital och fler ägare är vi nu redo att ta nästa steg i utvecklingen av varumärket Björn Borg på nuvarande och nya marknader. Det är en resa jag ser fram emot.” Detta pressmeddelande får inte distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Japan, Kanada eller Nya Zeeland.