Soki Choi får Telekompriset 2001

Telekompriset till BlueFactorys VD Soki Choi får Telekompriset 2001 Telekompriset 2001 går till BlueFactorys VD Soki Choi för hennes engagemang och kunskap inom mobilt Internet. Hon får priset för att hennes entusiasm och affärssinne understryker Sveriges position som ledare inom den trådlösa kommunikationsvärlden. Telekompriset 2001 delas ut årligen under TelekomDagarna av STF Ingenjörsutbildning AB. Prisutdelarnas motivering till utnämningen lyder enligt följande: "Soki Choi från BlueFactory får TelekomDagarnas Telekompris 2001 för att hon med sin entusiasm, engagemang och kunskap är en god representant för den nya generationens svenska entreprenörer inom mobilt Internet i Sverige. Hennes glöd för mobilt Internet kombinerat med ett affärskunnande inom spel- och nöjestjänster har resulterat i flera nya internationellt uppmärksammade mobila speltjänster som än en gång understryker Sveriges ledande roll inom den trådlösa kommunikationsvärlden." - Jag är oerhört stolt och glad över att ha tilldelats årets Telekompris, säger Soki Choi VD på BlueFactory. Juryns val visar på en stark tilltro till den nya generationens entreprenörer som en viktig drivkraft i utvecklingen av mobilt Internet, vilket är extra uppmuntrande i dessa tider. Juryn som delar ut priset består av: Bernt Ericson, Vice president, Telefon AB LM Ericsson, Per Eriksson, Rektor, Högskolan Karlskrona/Ronneby, Örjan Mattson, VD, STF Ingenjörsutbildning AB, Östen Mäkitalo, Teknisk chef, Telia Mobile AB, Anders Pauser, Chefredaktör, Telekom Idag, Hans Wallberg, Umeå Universitet. Priset delas ut till den person som anses ha bidragit till att utveckla Sverige vad avser produkter eller tjänster inom data-, tele- eller radiokommunikation. Soki Choi mottar sitt pris på IT-stämman den 16 maj. IT-stämman börjar kl. 17.00 i Kammarsalen på Berns Salonger i Stockholm. Ca 18.00 sker utdelning av priset. Ytterligare information lämnas av: Soki Choi, VD BlueFactory, tel. 070-623 59 13 eller soki.choi@bluefactory.com. Stefan Nilsson, Marknads- och kommunikationschef, BlueFactory, tel. 070- 245 14 41 eller stefan.nilsson@bluefactory.com BlueFactory är Sveriges största oberoende leverantör av interaktiva mobila underhållningstjänster och levererar ett brett utbud till både operatörer, portaler och andra distributörer. Produkterna är utvecklade för killar och tjejer i alla åldrar. Målet för BlueFactory är att bli den självklara leverantören av interaktiva mobila underhållningstjänster. BlueFactory har kontor i Stockholm och Hong Kong. BlueFactorys tjänster är baserade på SMS och WAP över GSM, GPRS och UMTS. De första produkterna lanserades i oktober 2000. För mer information se http://www.bluefactory.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/14/20010514BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/14/20010514BIT00210/bit0001.pdf