Nyemission tillför Bluefish ca 41 MSEK

Läkemedelsbolaget Bluefish har genomfört tre riktade nyemissioner som tillsammans tillför bolaget ca 41 MSEK. Därutöver har det konvertibla skuldebrevet serie 2011/14 minskat från 60 MSEK till 32 MSEK dels genom konvertering till aktier av ett belopp om 20 MSEK, dels inlösen och nyteckning i det konvertibla skuldebrevet serie 2013/17 med förfallodatum 30 juni 2017 av ett belopp om 8 MSEK.

Genom nyemissionerna och delvisa konverteringen av det konvertibla skuldebrevet serie 2011/14 har antalet aktier i Bluefish ökat med 12 139 309. Teckningskursen var 5 kronor per aktie. Efter aktietransaktionerna uppgår antalet aktier till 70 942 496 och aktiekapitalet till 14 188 499 kronor.

Nyemissionerna, tillsammans med konvertering och förlängning av det konvertibla skuldebrevet, säkerställer likviditeten samt stärker bolagets soliditet.

Bluefish är ett svenskt läkemedelsbolag som grundades 2005 och som sedan starten har haft en kraftig internationell expansion. Bolaget inriktar sig uteslutande på utveckling, tillverkning och försäljning av generiska läkemedel. Bluefish har sin huvudsakliga försäljning inom EU och ett teknologicenter i Bangalore i Indien. Produktportföljen består av 80 produkter och växer.