• Bodyflight/

Bodyflight Sweden AB har godkänts för notering på AktieTorget – imorgon inleds teckningstiden i bolagets nyemission

Bodyflight Sweden AB (”Bodyflight”) har godkänts för notering på AktieTorget förutsatt att lägsta gränsen i bolagets kommande nyemission uppnås samt att marknadsplatsens ägarspridningskrav uppnås. Teckningstiden för nyemissionen om högst 21 MSEK inleds imorgon, den 11 april 2018, och pågår till och med den 25 april 2018. Bolaget har på förhand via teckningsförbindelser skriftligen avtalat om cirka 13,5 MSEK, motsvarande cirka 64 procent av den totala emissionslikviden. Emissionslikviden är främst avsedd att finansiera Bodyflights expansion med vindtunnelbyggnation i Göteborg. Memorandum, teaser och anmälningssedel kommer att offentliggöras i samband med att teckningstiden inleds imorgon.

Investerarträffar

I samband med nyemissionen kommer representanter från Bodyflight att presentera verksamheten och framtidsplaner vid ett antal investerarträffar. Se nedanstående schema för detaljer.

Datum och tid Arrangemang Plats Anmälan
11 april 2018Kl. 11:30-13:00  Investerarlunch med Sedermera Fondkommission Börshuset
Skeppsbron 2
Malmö
Anmälan sker via www.sedermera.se
12 april 2018Kl. 11:30-13:00  Investerarlunch med Sedermera Fondkommission Elite Park Avenue Hotel Kungsportsavenyen 36 Göteborg Anmälan sker via www.sedermera.se
16 april 2018Kl. 11:30-13:00  Investerarlunch med Sedermera Fondkommission Scandic Klara,Slöjdgatan 7,Stockholm Anmälan sker via www.sedermera.se

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission är Bodyflights finansiella rådgivare i samband med nyemissionen och den planerade noteringen på AktieTorget.

För mer information om förestående nyemission och planerad notering, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission

Telefon: + 46 40 615 14 10

E-post: info@sedermera.se

www.sedermera.se

För mer information om Bodyflight, vänligen kontakta:

Markus Wiborg, VD

E-post: markus.wiborg@bodyflight.se

Bodyflight är ett upplevelsebolag grundat 2014 av fallskärmsentusiaster i Stockholm. Tillsammans har teamet bakom Bodyflight lyckats konvertera Pripps gamla mälteri i Bromma till att bli Sveriges första vertikala, frifallande vindtunnel för nöjes- och tävlingsflygning. Konstruktionen är bolagets egen, från den tekniska lösningen till utformningen av den recirkulerande luftkanalen. Sammantaget mäter flygkammaren 23 meter i höjd vilket gör bolagets vindtunnel till världens högsta. Bodyflights övergripande strategi är att växa och skapa upplevelsecenter för utmanande och adrenalinstinna aktiviteter med en vindtunnel som huvudaktivitet i varje center. Bodyflight planerar under det fjärde kvartalet 2018 att expandera sin verksamhet med en färdigställd vindtunnel belägen vid Säve flygplats i Göteborg . Läs mer om Bodyflight på www.bodyflight.se.