Bodyflight Swedens dotterbolag FMJ erhåller bygglov för skjutbana

Som tidigare kommunicerats har FMJ tecknat ett 5-årigt hyresavtal avseende lokal för byggnation av skjutbana. Hyresavtalet var villkorat med att bygglov erhålls. Nu har Solna stad beviljat bygglov.

Rivning startar omgående och byggnationen beräknas ta cirka 2-3 månader. I steg ett byggs en kortbana om 25 meter för pistolskytte. Steg två blir en långbana, om cirka 50 meter, för bl.a. gevärsskytte. Kortbanan är där de flesta eventen och upplevelserna hålls medan långbanan riktar sig mer till jägare och professionella skyttar.

Bodyflights VD Markus Viborg kommenterar:

”Vägen mot skjutbana i egen regi har varit brokig men nu är vi snart framme vid målet. Vår målsättning är att öppna senast under april månad. Efterfrågan på bra inomhusskjutbanor med längd på 25 meter och uppåt är stor. Vi märker ett stort intresse från upplevelsekunder, skytteklubbar och professionella skyttar. Jämfört ursprungsplanen med skjutbana i källaren under Bodyflight så är lokalen i Solna bättre lämpad för ändamålet och jag tror slutresultatet kommer bli en långt bättre skjutbana. På så vis var det tur i oturen att det blev som det blev. Lokalen är som vi berättat tidigare på totalt 3000 kvm vilket gör att vi på sikt kan utveckla fler upplevelser på samma plats”