Bodyflight Swedens dotterbolag FMJ tecknar hyresavtal avseende lokal för skjutbana

FMJ har sedan tidigare ett LOI (letter of intent) om hyresavtal avseende lokal för skjutbana. Nu har hyresavtalet undertecknats. Avtalslängden är 5 år och efter det förlängning 1 år i taget. Lokalen är belägen i Solna och är på totalt 3000 kvm fördelat på tre plan varav skjutbanan kommer etableras på plan ett och ta cirka 1000 kvm i anspråk.

Bygglovet är sedan tidigare inlämnat och besked väntas under januari. Hyresavtalet är villkorat av att bygglov erhålls. I steg ett byggs en kortbana, om 20 meter, för pistolskytte. Byggnationen beräknas, efter erhållet bygglov, ta cirka 2 månader. Steg två blir en långbana, om cirka 50 meter, för bl.a. gevärsskytte.

Bodyflights VD Markus Viborg kommenterar:

”Det känns oerhört kul att vara ett steg närmare skytte i egen regi. Lokalytan gör att vi, utöver skyttet, har utrymme för fler häftiga aktiviteter och därmed på sikt kan skapa ett fullskaligt upplevelsecenter. FMJ har redan idag en skytteverksamhet där vi hyr in oss på extern bana. Verksamheten är i liten skala och vi ser fram emot att skala upp genom egenägd skjutbana. Vi ser ett stort intresse för skytte från upplevelsekunder men också från den professionella marknaden. Detta då bra centrala skjutbanor är en bristvara”