Det är tillbehören som gör det!

Våren, sommaren och grillkvällarna närmar sig äntligen. För att grillmaten verkligen ska komma till sin rätt behövs de rätta tillbehören; de krämiga smörerna, ruben med sting, marinaden som ger must ... Allt detta och lite till finns tillgängligt i Fredagskockens bästa grilltillbehör!

En bra råvara räcker långt i sig själv – men det som verkligen tar grillkvällen till nya höjder är allt det goda runtomkring.

Här hittar du spännande recept på marinader, rubs, örtoljor och glaze som ger smak och låter dig variera köttet, kycklingen eller fisken. Här finns också fantastiska aromsmör, krämiga såser, mumsiga röror, picklade grönsaker, bästa grillbröden och inte mindre än tio varianter på pesto. Dessutom härligt matiga sallader – både sådana med grillat grönt som du lagar tillsammans med annat på grillen, och sådana som du kan förbereda i god tid innan i köket.

Slösa med tillbehören och duka upp en hel grillbuffé av ljuvliga smaker!

Några exempel från innehållet:
Mortlad salvia-, citron- och vitlöksmarinad, rub med kakao, chili och enbär, svartpepparglaze, brynt salviasmör, pepparrot- och rucolasmör, fänkålspesto, kronärtskockspesto, västerbottensostmajo, syrlig dillcrème, senapspicklad blomkål, saltpicklad jalapeño, rödbetshommus, rödkålsslaw med mandel och russin, grillad vattenmelon med feta, krämig blomkålssallad med dijon, dragon och bacon, grillad fänkål med färsklök, gurka och dill, sallad med kantareller, betor och kapris, löksallad med vitlöksdressing, friterad lök och picklad lök – och mycket, mycket mer.

ISBN 978-91-552-6500-7
Recensionsdag 2018-04-20

Presskontakt: Matilda Berg, matilda.berg@semic.se, 076-546 30 66
Marknadschef: Malin Tiselius, malin.tiselius@semic.se, 076-546 30 53

Bokförlaget Semic startade sin verksamhet i juni 1950. Vi ger ut cirka 100 böcker per år om mat och dryck, handarbete, hobby och inredning, blommor och trädgård, djur och natur, sport och fakta samt böcker för barn och ungdomar, kalendrar och julklassiker. Vi trycker våra böcker i ovanligt stora upplagor, säljer dem till ovanligt bra priser och når ovanligt många läsare. Merparten av vår utgivning är svenska originalböcker. Bokförlaget Semics redaktion, marknadsavdelning och produktionsavdelning är förlagda till Sundbyberg. Semic är en del av Bonnierförlagen AB.