Nya befattningshavare i Bolidens verkställande ledning

Nya befattningshavare i Bolidens verkställande ledning Ny ekonomi- och finansdirektör Till ny ekonomi- och finansdirektör i Boliden AB har Ruben Ornstein utsetts. Han börjar sin anställning den 1 januari 2002. Ruben Ornstein, 53 år, har en gedigen erfarenhet av ekonomi- och finansfrågor i ledande befattningar bland annat från ABB-koncernen. Ny chefsjurist Till ny chefsjurist i Boliden AB har Marianne Lindholm utsetts. Hon tillträder sin befattning den 21 januari 2002. Marianne Lindholm, 51 år, kommer närmast från befattningar som bolagsjurist på AssiDomän och Sandvik. För ytterligare information vänligen kontakta VD och koncernchef Jan Johansson, tel 08-6101500 eller 070 - 5550202. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00420/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00420/bit0002.pdf

Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har cirka 5 500 medarbetare och en omsättning på 40 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap www.boliden.com