Bollé Safety Cobra Kit. En box fylld med komfort, säkerhet och valfrihet

Report this content

Med Bollé Safety Cobra kit har du allt i en liten box – snygga säkra skyddsglasögon med tre olika linser:  en vit, en gul och en mörk lins. Byt lins och variera efter arbetsuppgift och humör.

Tre färger och smart teknologi ger hög ögonkomfort
Alla linser är antifog- och antiscratchbehandlade och valfriheten är stor med olika optisk kvalitet på den vita linsen. Bollé Cobra är en av få tillverkare som kan erbjuda en vit lins med en ljusförlust på bara fyra procent jämfört med 10 procent som är vanligt för skyddsglasögon. Mer ljus ger ökad ögonkomfort och avlastning för ögat. Glasögonens vita lins finns också med 30 eller 70 procents blåljusfiltrering.

Hög säkerhetsklass och genomtänkta finesser

Cobra är den senaste modellen skyddsglasögon från Bollé Safety. Säkerheten är hög. Linsen är tålig och säker och ger bra skydd mot flygande partiklar. Linserna har B klassificering vilket innebär att glasögonen klarar högre säkerhetskrav än vad som krävs för skyddsglasögon.

För ökad komfort mot ansiktet och för att stänga ute damm och partiklar har glasögonen ett skummaterial att sätta fast på linsens insida.

FAKTA Bollé Safety Cobra
• Allroundskyddsglasögon.
• Snygg modern design för bra skydd och hög bekvämlighet.
• Finns att få som kit med en vit, en gul och en mörk lins i en box eller med en valfri lins.
• Skalmar och justerbart elastiskt band.
• Skydd på ovansidan av glasögonen och skummatierial på insidan av linsen.
• Reptåliga, imfria antistatiska beläggningar.
• Tre olika vita linser: contrast med 30 % blåljus- reducering, eps med 70 % blåljusredigering, hd med enbart 4 % ljusförlust.

Cobra tillverkas av Bollé Safety. Bollé Safety är ett franskt företag som sedan 120 år tillbaka tillverkar skyddsglasögon för professionella användare. Bollé Safety har världens bästa ytbehandling av linser och säljer över 5 miljoner par skyddsglasögon varje år.
Generalagent för Cobra och andra skyddsglasögon från Bollé Safety i Sverige är C2 Vertical Safety.

FÖR MER INFORMATION:
• Mikaela Sjöberg, C2 Vertical Safety, e-post: mikaela.sjoberg@c2safety.com, telefon: 018-67 79 90
www.c2safety.com
• www.bolle-safety.com