Bona Årets Malmöföretag 2018

Report this content

Bona har utsetts till ’Årets Malmöföretag’ 2018. Utnämningen blev officiell under prisutdelningen på Malmö Näringslivsgala som arrangerades under tisdagen.

Priset i kategorin ’Årets Malmöföretag’ går enligt juryn till en person eller företag i Malmö, som under ett par år, genom sitt sätt att driva och utveckla företaget, fungerar som en förebild för näringslivet i staden.

Kerstin Lindell, Bona AB’s vd och koncernchef var på plats för att ta emot priset;

- Jag är väldigt stolt över utnämningen och att vara en del av Bona familjen med fantastiska medarbetare som alla bidragit till detta. Med Malmö som bas arbetar vi tillsammans och målmedvetet för att skapa ett starkt, globalt varumärke med fokus på hållbarhet och innovation. Idag finns vi representerade i över 90 länder men är fortfarande starkt engagerade i vår hemregion och vill gärna bidra till en positiv utveckling bl.a. genom samarbeten med universitet och högskolor samt en rad andra näringslivsinitiativ som t.ex. Årets Tekniker priset som vi är med och sponsrar.

Bona nominerades till priset med följande motivering;
Med Malmö som bas i snart 100 år har detta familjeägda företag tagit sig från att bedriva verksamhet i en liten butik till att idag ha verksamheter i nästan 100 länder. Genom att fokusera ledarskapet på innovation, miljö och hållbarhet i kombination med att verka för mångfald, lokalt engagemang och nätverkande, kan man idag visa upp imponerande resultat i alla kategorier.

Priset delades ut av Malmö stad och Swedbank. Andra företag nominerade i samma kategori var Stratiteq och Exakta.

Mer information om galan, övriga näringslivspriser och finalister se www.malmonaringslivsgala.se

Om Bona
Familjeägt företag grundat 1919 som levererar produkter för instal­lation, underhåll och renovering av trägolv. Omsätter 2,2 miljarder SEK (2016). Huvudkontoret ligger i Malmö och bolaget representeras globalt av 17 dotterbolag samt 70 distributörer.
För mer information: www.bona.com.
Följ oss på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/bona-ab

Om Malmö Näringslivsgala
Ett arrangemang i samverkan med Näringslivskontoret i Malmö stad, Swedbank, Almi och Arbetsförmedlingen. Har arrangerats i 15 år för att hylla Malmös näringslivshjältar.