Bona lanserar ny borstningsteknik för spännande effekter på trägolv

Bona är det ledande varumärket inom behandling av trägolv och lanserar nu en ny borstningsteknik som gör det möjligt för professionella hantverkare att förstärka träets naturliga karaktär och ge befintliga golv ett nytt utseende.

Bona har en sekellång passion för trägolv och har nu tagit fram ett innovativt system för att skapa spännande effekter på trägolv. Systemet ingår i Bona Inspiration-konceptet – ett stylingprogram som ger inspiration och vägledning inom nya golvtrender. Bonas Brush Technology är ett unikt system som gör det möjligt för hantverkare att renovera golv och skapa nya, trendiga effekter. De kan återskapa de allra senaste golvtrenderna eller helt enkelt återställa golvets naturliga skönhet. Genom att kombinera tekniken med Bonas stora sortiment av oljor och lacker är möjligheterna oändliga. Det går att skapa allt från ny textur och kontraster till spännande färgeffekter i två nyanser.

Bona Brush Technology består av borstar som passar till Bona FlexiSand 1.9. Borstarna monteras på Bona Power Drive NEB med en enkel klickmekanism och fästs sedan på Bona FlexiSand 1.9 för snabb, enkel och riktningsoberoende slipning och borstning. De motroterande, cylinderformade trådborsthuvudena borstar ned och avlägsnar mjukt trä, vilket gör att den färgade oljan kan tränga in mellan träfibrerna.

För kanter och svåråtkomliga utrymmen lanserar Bona kantmaskinen Bona SupraFlex. Den lämpar sig för både borstning och slipning av trä och andra underlag, och är ett perfekt komplement till Bona Power Drive NEB.

”Bona Brush Technology ger hantverkare möjlighet att skapa olika typer av kreativa effekter enligt senaste golvtrenderna, och de kan även återställa golvets naturliga skönhet utan att behöva byta ut det. Bona Brush Technology i kombination med vårt växande sortiment av oljor och lacker ger oändliga designmöjligheter som är säkra, hållbara och enkla att åstadkomma”, säger Thomas Hallberg, Strategic Product Manager Professional.

För mer information, kontakta:

Thomas Hallberg, Strategic Product Manager, Professional, Bona

Tel. +4640385514 eller e-post: thomas.hallberg@bona.com

www.bona.com

Högupplösta bilder är bifogade.

Om Bona Inspiration

Bona Inspiration-konceptet omfattar en inspirationspalett av olika inredningsstilar där trägolven är en viktig parameter och där Bonas slipmetoder, lacker och oljor kan skapa nytt liv i trägolv. Allt från mörka rustika golv till golv med ljus lackerad finish finns med bland de framtida trender som Bona presenterar i sitt unika koncept.

Om Bona

Bona är ett familjeägt företag som grundades 1919 och levererar produkter för installation, underhåll och renovering av trägolv. Bonas omsättning är 2,3 miljarder SEK (2017). Huvudkontoret finns i Malmö och företaget representeras globalt av 17 dotterbolag och 70 distributörer.