Bonava genomför investeraraffär och säljer 74 hyreslägenheter i Västerås

Bonava säljer ett hyresprojekt i Västerås till fastighetsbolaget Rikshem. Affären omfattar 74 hyreslägenheter med en total lägenhetsarea om strax under 3600 kvm fördelat på två hus. Priset är 143 MSEK och projektet resultatavräknas efter färdigställande under fjärde kvartalet 2020.

- Tillsammans med Rikshem kan vi nu erbjuda Västeråsborna nyproducerade och välplanerade hyreslägenheter vid Öster Mälarstrand som är en ny stadsdel. Hyresrätter utgör en viktig del att förverkliga vår vision att skapa hem och levande områden där människor trivs, säger Fredrik Hemborg, affärenhetschef på Bonava Sverige.

Öster Mälarstrand är en stadsdel där god arkitektur går hand i hand med klimatsmarta lösningar. Området förvandlas till ett nytt och attraktivt bostadsområde med natur, parker, torg, verksamheter, skola och förskola och en livfull hamnmiljö där människor kan mötas.

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,5 miljarder kronor år 2017. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.