Bonava genomför investeraraffär och säljer 97 hyreslägenheter i Hamburg

Bonava säljer ett hyresprojekt i Hamburg till bostadsbolaget WERTGRUND Immobilien AG. Affären omfattar 97 hyreslägenheter och en kommersiell lokal. Priset är ca 364 MSEK och projektet beräknas överlämnas till kund samt resultatavräknas under andra kvartalet 2021.

- Vi gläds åt att återigen göra affärer med WERTGRUND Immobilien som är en återkommande investerare vi har en mycket god relation med. Våra välplanerade hyresrätter efterfrågas och fyller ett behov i ett växande Hamburg. Likt vår nyligen genomförda investeraraffär i Berlin kommer detta projekt ha ett antal lägenheter reserverade för hyresgäster med lägre inkomster, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef för Bonava.

Hyreslägenheterna kommer att utgöra en del av grannskapet Luruper Höfe som tar form nordväst om Hamburgs stadskärna. I närheten av lägenheterna finns förskolor, skolor, livsmedelsbutiker och promenadstråk.

Bonavas presstelefon

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,5 miljarder kronor år 2017. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.