Bonava köper mark och skapar område för 450 hem i Tyskland

Bonava har avtalat om förvärv av mark till ett pris av ca 490 MSEK i Berlin- Mariendorf av markutvecklingsföretaget Hugos Wohngärten GmbH . Totalt kommer 450 bostäder i blandad upplåtelseform att skapas.

Fastigheterna ligger nära goda kommunikationer som snabbt tar de boende till Berlin centrum som endast ligger 14 kilometer bort. I direkt anslutning till området finns både skolor, affärer och kollektivtrafik med bra kommunikationer till Berlins flygplatser.

-   Berlin växer och det ställer krav på att det utvecklas områden med prisvärda hem som passar människor i olika livsfaser, något vi erbjuder. Vidare ligger det här projektet i linje vår ambition att växa på den tyska marknaden, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef på Bonava.

Bonava kommer att få tillgång av marken under Q3 2017 och planerar för säljstart för bostäderna under hösten 2017.

Denna information utgjorde innan offentliggörandet insiderinformation och är sådan information som Bonava AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 May 2017 08.00 CET.