Bonava lanserar vårens kampanj

Bonava tar nästa steg i kommunikationen av varumärket och lanserar vårens kampanj, ”Välkommen hem”, som är skapad utifrån nya kundinsikter. I anslutning till kampanjen fortsätter Bonava att presentera resultatet från undersökningen Happy Quest.

- För Bonava är det viktigt att utgå ifrån kunden i allt vi gör, vilket vi vill ska genomsyra vår kommunikation och erbjudande. Vår kampanj bygger på att möta den som lever en aktiv, familjevänlig och/eller social livsstil. Innehållet i vårens kampanj och arbetet med vår undersökning Happy Quest är steg mot att ytterligare förstå kundens behov i dess sökande efter nästa boende, säger Sofia Rudbeck, SVP Marketing and Sales.

Undersökningen Happy Quest ger ytterligare insikter gällande vad dagens bostadsköpare prioriterar i valet av hem och område. Undersökningen omfattar 8000 respondenter som fått dela sina tankar om vad som faktiskt får dem att trivas i sina bostadsområden.

Utöver det mest grundläggande behovet, trygghet som 81 procent angav som viktigt, är en av de starkaste drivkrafterna också att boendet underlättar ett aktivt liv. Möjligheten att enkelt ha tillgång till gång och -cykelvänlig miljö (66 procent), bekvämlighet i vardagslivet (58 procent) och ett område som underlättar en hälsosam livsstil (58 procent) var andra starka drivkrafter.

Kampanjen sker i samarbete med reklambyrån Tillsammans och undersökningen Happy Quest har genomförts med undersökningsföretaget Cliente.

Välkommen att besöka vår kampanjsida: