Bonava säljer 49 hyreslägenheter i Nacka

Bonava säljer ett hyresprojekt i Tollare, Nacka till fastighetsbolaget HEFAB fastighets AB. Projektet består av 49 hyreslägenheter i två flerbostadshus.

-   Utveckling av yteffektiva och attraktiva hyresrätter spelar en viktig roll för att förverkliga vår vision att skapa hem och levande områden där människor trivs . De 49 hyreslägenheterna är en viktig del i utvecklingen av Tollare området där ca 1100 bostäder kommer att stå färdiga inom några år, säger Fredrik Hemborg, affärsenhetschef, Bonava Sverige.

Tollare är ett område där blandade upplåtelseformer finns sida vid sida nära vatten och natur. Trots närheten till naturen är det mindre än en mil från storstadens puls. Bonava har upphandlat  Gärahovs bygg AB till att utföra byggnationen.

Bostadsprojektet beräknas vara färdigställt och resultatavräknas i Bonava Sverige under andra kvartalet 2018.

Fredrik Hemborg, Affärsenhetschef Bonava Sverige
E-post: fredrik.hemborg@bonava.com
Tel: 0703 984 188

Bonava:s presstelefon: 0709 556 554, E-post: ir@bonava.com

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har sitt ursprung i NCC och har skapat hem och områden sedan 1930-talet. Idag har Bonava 1 400 anställda med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Tyskland, Sankt Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 13 miljarder kronor.