Bonava säljer bostadsprojekt i Danmark

Bonava har sålt ett bostadsprojekt i Köpenhamn, Danmark till fastighetsbolaget Balder för ca 224 MSEK. Projektet omfattar 74 hyreslägenheter.

- Försäljningen är den första till investerare i Danmark och är i linje med vår strategi att utveckla ytterligare hyresrättsprojekt och investerarförsäljningar, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef för Bonava.

Projektet, som heter Fælledudsigten II, har en sammanlagd boyta om cirka 7 200 m2 och ligger nära skolor, kollektivtrafik och grönområden. Bonava ansvarar för bygget av två sammanhängande byggnader om 10 respektive 13 våningar och kontrollerar därmed hela värdekedjan från utveckling och produktion till försäljning.

Projektet förväntas stå klart och resultatavräknas i fjärde kvartalet 2017.

Ann-Sofi Danielsson, CFO och IR-ansvarig ann-sofi.danielsson@bonava.com Tel: 0706 740 720

Bonava:s presstelefon: 0700 887 133, E-post: ir@bonava.com