Bonava utvecklar nytt bostadsområde i Huddinge centrum

Bonava kommer att utveckla ett bostadsområde om 220 lägenheter och en förskola i Huddinge centrum. Området kommer att bli ett hem för ca 450 personer och vara nära beläget gröna Sjödalsparken och Sjödalsbacken.

Det blir ett område med småstadskänsla och ombonade kvarter för de boenden som förenar trivsel och trygghet med livskvalitet för alla åldrar. Bilpool-platser kommer att finnas samt ordentliga möjligheter till cykelparkering. Skogen intill utvecklas till parkmiljö som med attraktiva gångstråk länkas ihop med bostadsområdet.

- Vi är mycket glada över att få det här förtroendet av Huddinge kommun. Det här är ett projekt som ligger helt i linje med vår strategi att utveckla levande platser och områden där människor trivs och lever sina liv. Vi ser fram emot att komma igång, säger Fredrik Hemborg, Affärsenhetschef Bonava Sverige.

Under projektets gång kommer Bonava initiera möten med medborgare, kunder och andra intressenter för att skapa engagemang, förankring och ge möjligheter till intresserade att påverka stadsdelens utveckling och den egna boendemiljön.

Försäljningen planeras starta under andra kvartalet 2018. I samband med att detaljplanen blir klar kommer Bonava att förvärva byggrätterna av Huge Fastigheter AB och teckna exploateringsavtal med Huddinge kommun.

Fredrik Hemborg, Affärsenhetschef Bonava Sverige
E-post: fredrik.hemborg@bonava.com