• Bong AB/

Bong emitterar seniora obligationer om SEK 210 miljoner och ger villkorad underrättelse om inlösen avseende dess utestående obligationer

Bong AB (publ) (“Bong”) har med framgång erhållit finansiering om SEK 210 miljoner genom att utge seniora obligationer med en löptid om 3 år (de ”Nya Obligationerna”). Nettolikviden från emissionen kommer att användas för att refinansiera de existerande obligationerna om SEK 200 miljoner med ISIN SE0007820444 som förfaller i december 2018 (de ”Existerande Obligationerna”) och för allmänna företagsändamål. De Nya Obligationerna kommer att ges ut den 19 oktober 2018.

Kai Steigleder, VD i Bong, kommenterar: ”Med finansieringen säkrad för ytterligare 3 år är Bong positionerat för en fortsatt stark utveckling framåt inom både kuvert och lätta förpackningar”.

Bong avser att ansöka om notering av de Nya Obligationerna på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista.

Bong har i dag också skickat en villkorad underrättelse om inlösen (”Inlösensunderrättelsen”) till innehavarna av sina Existerande Obligationer. Bong avser at lösa in de Existerande Obligationerna den 5 november 2018 (”Inlösendagen”). Bongs skyldighet att lösa in de Existerande Obligationerna på Inlösendagen är villkorad av att Bong, före Inlösendagen, erhåller likviden från emissionen av de Nya Obligationerna. För ytterligare detaljer, se Inlösensunderrättelsen, vilken finns tillgänglig på Bongs hemsida: www.bong.com/sv/investerare/obligationer-dec-2015

ABG Sundal Collier har agerat finansiell rådgivare och sole bookrunner till Bong i samband med emissionen av de Nya Obligationerna. Mannheimer Swartling har agerat legal rådgivare.

Kontaktuppgifter:

Kai Steigleder, VD
E-mail: kai.steigleder@bong.com

Om Bong:

Bong är en av de ledande leverantörerna av specialförpackningar och kuvertprodukter i Europa och erbjuder lösningar för distribution och paketering av information, reklam och lätta varor. Viktiga tillväxtområden i gruppen är förpackning inom retail, e-handel och kuvertmarknaden i Öst-Europa. Koncernen har en årlig försäljning på cirka 2,1 miljarder kronor och ca 1 400 anställda i 14 länder. Bong har starka marknadspositioner i de flesta av de viktiga marknaderna i Europa och koncernen ser intressanta möjligheter för fortsatt utveckling. Bong är ett publikt bolag och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm (Small Cap).