Årets Affärsnätverkare 2013:

Carina Nunstedt, Books & Dreams

Journalisten och entreprenören Carina Nunstedt, initiativtagare och chefredaktör för Books & Dreams, mottog igår utmärkelsen Årets affärsnätverkare 2013. Priset som instiftats av BNI nätverk för affärer delades ut på den årliga Mingel- & Nätverkskvällen på Polstjärnan i Stockholm.

Årets Affärsnätverkare är ett årligt, återkommande event där en affärsman/kvinna och entreprenör, som använder nätverkande som viktig metod för att skapa affärer, utses till vinnare.

BNI:s motivering: ”Carina Nunstedt har varit delaktig i många framgångsrika projekt och har ett imponerande driv och förmåga att se nya möjligheter. Detta är också en kvinna som vet värdet av att ta till vara och bygga sitt kontaktnät och har med detta som hjälp lagt grunden till en mycket imponerande karriär inom mediebranschen. Genom att starta tidningar som Mama, Family living, Passion for Business, Yourlife och senast Books & Dreams har hon verkligen satt sitt namn på mediekartan. Carina Nunstedts professionalitet och rykte i branschen vittnar om att hon är en sann inspiratör för både män och kvinnor runt om i hela landet”.

Carina Nunstedt om utmärkelsen:

"Jag är väldigt glad över utmärkelsen. Att skapa en helhetsupplevelse med personliga möten på alla plan har länge varit min passion. Med Books & Dreams gör vi det både i bokmagasinet, digitalt och i liveform på våra stora event med författare och andra bokaktuella personer.  Böckernas kraft och behovet av att mötas även i verkligheten är större än någonsin."

Mer information:

Carina Nunstedt, tel 0706-677346

Katarina Arborelius, Kommunikationschef Bonnierförlagen, tel 070-696 66 90

________________

Om Books & Dreams

Books & Dreams är ett bokmagasin som kommer ut 4 gånger/år, och en eventserie med författarkvällar för storpublik. Nästa stora event äger rum den 11 mars 2014 med bland andra Bengt Ohlsson, Elaine Eksvärd, Jojo Moyes, Lisa Jewell, Marika King och Dragomir ”Gago” Mrsic.

Books & Dreams ges ut av Bonnierförlagen.

www.booksdreams.se

Om Årets Affärsnätverkare

Med priset Årets Affärsnätverkare vill BNI premiera och lyfta nätverkandet som en viktig del i företagens försäljning och marknadsföring. Juryn som utsett årets affärsnätverkare 2013 består av Bicky Chakraborty, grundare av Elite Hotels, Mia Törnblom, författare och personlig coach, Therese Albrechtson, entreprenör och föreläsare, Olle Zetterberg, vd Stockholms Business region och Gunnar Selheden, vd för BNI Norden. Pristagare de senaste tre åren är Isabella Löwengrip (2010), Pär Johansson (2011) och Ola Lauritzson (2012).

www.affarsnatverkare.se

Jag är väldigt glad över utmärkelsen. Att skapa en helhetsupplevelse med personliga möten på alla plan har länge varit min passion. Med Books & Dreams gör vi det både i bokmagasinet, digitalt och i liveform på våra stora event med författare och andra bokaktuella personer.
Carina Nunstedt