Bonnierförlagen tar Yourlife vidare:

BOOKS & DREAMS  – en ny eventserie med personliga möten

Bonnierförlagen startar Books & Dreams – en ny arena för författarmöten. Satsningen drivs av Carina Nunstedt och Lina Rönning som tidigare har utvecklat Yourlifes framgångsrika event.

Bonnierförlagen har länge tittat på olika möjligheter att utveckla nya arenor där fler författare kan synas.

Carina Nunstedts tidigare events har varit väldigt uppskattade av såväl författare som av publik och sponsorer. Hon har ett eget format med fokus på läsarupplevelser och personliga möten med författare som vi nu tar vidare i ny regi. Vår ambition är att detta ska bli en etablerad eventserie för författare från såväl Bonnierförlagen som andra förlag, säger Håkan Rudels, förlagsdirektör på Bonnierförlagen om satsningen.

I höstas kontaktade han Carina Nunstedt:

– Det känns mycket roligt att kunna ta delar av Yourlife-konceptet vidare. Books & Dreams ska skapa magiska livemöten mellan författare och publik, säger Carina Nunstedt.

Eventen som startar i höst kommer även att erbjuda plats för andra bokförlag och deras författare, samt för externa sponsorer.

Den första författarkvällen äger rum den 17 september i Stockholm med flera kända gäster. Programmet presenteras inom kort.

Biljetterna kommer att säljas via Ticnet med start i maj 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carina Nunstedt, grundare, carina@booksdreams.se, tel 070-667 73 46

Lina Rönning, event- och marknadschef, lina@booksdreams.se, tel 070-448 70 58

Håkan Rudels, förlagsdirektör, hakan.rudels@bonnierforlagen.se, tel 073-773 80 55

www.booksdreams.se

Sedan 1992 inryms Bonniers svenska bokförlags- och bokklubbsverksamhet i Bonnierförlagen AB. Förlagen utgörs av Albert Bonniers Förlag, Bokförlaget Forum, Bokförlaget Max Ström, Bokförlaget Semic, Bonnier Audio, Bonnier Carlsen, Bonnier Fakta, Bonnier Pocket, Mix Förlag, Månpocket (70%), Wahlström & Widstrand och 2244. Bokklubbsverksamheten består av Bonniers Bokklubb, Bokklubben Svalan, Spänningszonen, Stora Romanklubben, Lyssnarklubben samt Månadens Bok (70%).

I Bonnierförlagen ingår också agenturen Bonnier Group Agency, Pocketgrossisten, Samdistribution, Företagslitteratur samt AdLibris nätbokhandel.

Bonnierförlagens ledning och centrala enheter är förlagda till Sveavägen 56 mitt i centrala Stockholm.

Bonnierförlagen ingår i koncernen Bonnier AB.

Bonnierförlagen startar Books & Dreams – en ny arena för författarmöten.

Det känns mycket roligt att kunna ta delar av Yourlife-konceptet vidare. Books & Dreams ska skapa magiska livemöten mellan författare och publik.
Carina Nunstedt