Bonniers Bokklubb firar 45 år!

Report this content

Med 160 000 medlemmar är Bonniers Bokklubb Sveriges största bokklubb. Nu fyller klubben 45 år och ser fram emot att fortsätta guida svenska folket till njutbar läsning genom sitt urval av den allra bästa litteraturen.

- Jag och mina kollegor på klubben är oerhört stolta över att vi genom åren har visat våra medlemmar vägen till nya läsupplevelser, skrivna av välkända, okända eller ibland till och med hemliga, författare, säger Sophie Kaméus, redaktionsansvarig på Bonniers Bokklubb.

Bonniers Bokklubb grundades 1970 och faktum är att hela 452 medlemmar har varit med från starten. Klubbens läsguide Bokspegeln innehåller litteratur från Sveriges alla förlag och innefattar alla tänkbara genrer.
Det senaste året har Bonniers Bokklubb sålt över 1 miljoner böcker till sina 160 00 aktiva medlemmar.

- När klubben startades var mottot  ”vi vill göra det möjligt för så många som möjligt, att läsa så mycket som möjligt” och det tycker jag stämmer även idag. Böcker och läsning är visserligen underhållning och avkoppling men står också för något mer: lusten att lära något nytt, att stilla sin nyfikenhet och öka sin allmänbildning, menar Sophie Kaméus.

För mer information kontakta gärna: Johanna Axiander, marknadschef på Bonniers Bokklubbar, på mobil: 070 215 84 92, johanna.axiander@bonnierforlagen.se eller Helena Walfridsson presskontakt för Bonniers Bokklubbar, på mobil: 073-663 76 12, helena@editk.se

Bonniers Bokklubb är en av fem bokklubbar som ingår i Bonniers Bokklubbar. Bonniers Bokklubbar innefattar bokklubbarna Svalan, Månadens Bok, Spänningszonen, Bonniers Bokklubb och Lyssnarklubben. Dessa fem har idag cirka 300 000 aktiva medlemmar. Bonniers Bokklubbar kan böcker, och med 70 års samlad erfarenhet väljer erfarna redaktörer ut det bästa för klubbarnas medlemmar ur utgivningen från Sveriges alla förlag. Bonniers Bokklubbar ingår i Bonnierförlagen.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

När klubben startades var mottot ”vi vill göra det möjligt för så många som möjligt, att läsa så mycket som möjligt” och det tycker jag stämmer även idag. Böcker och läsning är visserligen underhållning och avkoppling men står också för något mer: lusten att lära något nytt, att stilla sin nyfikenhet och öka sin allmänbildning.
Sophie Kaméus