Ny digital marknadsförare hos Bonniers Bokklubbar

Report this content

Petra Nuhma blir ny digital marknadsförare på Bonniers Bokklubbar. Petra kommer närmast från försäkringsbolaget If och kommer att ha ansvar för att utveckla bokklubbarnas digitala arbete.

Det är superkul att vara här på Bonniers Bokklubbar! Det känns som en fantastisk bransch att få vara en del av och jag ser oändliga möjligheter att utveckla och ytterligare förbättra klubbkonceptet och dessutom få in nya medlemmar. För mig handlar det om att förstärka och förtydliga närvaro i de digitala och sociala kanalerna, berättar Petra Nuhma.

Tidigare har Petra haft strategiskt och operativt ansvar för marknadskampanjer och projekt i de digitala kanalerna på If och kommer hos Bonniers bokklubbar arbeta med bland annat marknadsföring via sökmotorer och displayannonsering.

–  Den digitala delen av vår affär blir allt viktigare och vi behöver vässa såväl vår digitala närvaro som våra digitala aktiviteter. I arbetet med att förtydliga konceptet bokklubb är content centralt. I Petra har vi hittat en person med såväl digital styrka som lång erfarenhet av content, en perfekt kombination och en viktig förstärkning för oss, säger Johanna Axiander, marknadschef på Bonniers Bokklubbar.

För mer information kontakta gärna:
Johanna Axiander, marknadschef på Bonniers Bokklubbar, på mobil: 070 215 84 92, johanna.axiander@bonnierforlagen.se eller Edit Künstlicher presskontakt för Bonniers Bokklubbar, på mobil: 070 818 57 00, edit@editk.se

Bonniers Bokklubbar ingår i Bonnierförlagen och den första klubben grundades 1942. Bonniers Bokklubbar innefattar bokklubbarna Svalan, Månadens Bok, Spänningszonen, Bonniers Bokklubb och Lyssnarklubben. Dessa fem har idag cirka 300 000 aktiva medlemmar och är Sveriges största bokklubb. Bonniers Bokklubbar kan böcker, och med 70 års erfarenhet väljer erfarna redaktörer ut det bästa för klubbarnas medlemmar ur utgivningen från Sveriges största förlag.

Taggar:

Snabbfakta

Petra Nuhma blir ny digital marknadsförare på Bonniers Bokklubbar. Petra kommer närmast från försäkringsbolaget If och kommer att ha ansvar för att utveckla bokklubbarnas digitala arbete.

Citat

Det är superkul att vara här på Bonniers Bokklubbar! Det känns som en fantastisk bransch att få vara en del av och jag ser oändliga möjligheter att utveckla och ytterligare förbättra klubbkonceptet och dessutom få in nya medlemmar. För mig handlar det om att förstärka och förtydliga närvaro i de digitala och sociala kanalerna
Petra Nuhma.
Johanna Axiander, marknadschef på Bonniers Bokklubbar.