Boob vår/sommar 2017 - en resa till Söderhavet

Svenska mammamärket Boobs kollektion för vår och sommar 2017 har en vibe av Söderhavet, vintage surfing och en färgskala inspirerad av Paul Gauguin. Fruktiga toner, som Sunny yellow och Melon, kompletteras av jordigare färger som Burnt olive och Pome granate i en klädkollektion som är gjord helt i hållbara material. En kollektion gjord med omtanke om både människor och miljö.

Trogna sin designfilosofi gör Boob plagg som ligger i tiden och samtidigt är långlivade – på alla sätt. Vår-/sommarkollektionen 2017 är lika street som smart och funkar till såväl sneakers som high heels. Tack vare Boobs smarta amningsfunktion och skönt stretchiga material passar alla plagg hela vägen genom graviditet och amning. Helt enkelt en mångsidig kollektion som är designad för att anpassa sig efter mammors liv, och kroppar i förändring. Hela kollektionen är gjord i hållbara material som tål att tvättas i 40° maskintvätt. Alla plagg är dessutom certifierade enligt OEKO-TEX® Standard 100, vilket betyder att de är testade för skadliga kemikalier.

Heta säsongsnyheter är bland andra toppen och klänningen Alicia, i 100% ekologisk bomull, med råa volangdetaljer på axelpartiet. Och inget kan kickstarta sommaren eller vintersemestern lika bra som plaggen i sommarens etnoinspirerade print. Finns som klassiskt skuren tunika, långklänning med smickrande omlottknyt över bysten eller sommarens hit, playsuit. Samtliga modeller finns även tillgängliga i klassiskt svart.

Boobs randiga favoriter, Simone, kommer denna säsong i nya skönt soliga färgställningarna Sunny yellow och Melon samt i klassiskt Midnight blue. Bland de nya modellerna syns en casual klänning med dragsko och en mer dressad klänning med ränderna på diagonalen. Simone-topparna finns som ärmlös, kortärmad och en långärmad, för kyligare sommarkvällar.

För mammor som är lika aktiva som de är gröna har Boob lösningen; en komplett garderob av activewear i hållbara material. Säsongens nyhet, leopardmönstrade linnet Athleisure i skönt flexibel och fukttransporterande lyocell med rynkade sidpartier och smart amningsfunktion, är designat för att hänga med i alla typer av moves under hela mammaresan.

Badnymfer som vill känna sig lika snygga som trygga håller stilen i Fast Food baddräkt och Fast Food tankini som båda är försedda med extra utrymme för växande magar och Boobs smidiga amningsfunktion. Tillverkade av återvunnen polyamid som utvinns av bland annat gamla fisknät är det badplagg som är extra snälla mot haven.

För mer information, kontakta:
Marit Woody, Mail: marit@woodygreen.se, Tel: 070-739 86 06

Högupplösta pressbilder:
Användarnamn: boob, Lösen: press

Svenska varumärket Boob startades 2000 av Mia Seipel och säljs idag genom återförsäljare på 20 marknader i och utanför Europa samt genom den egna webshopen www.boobdesign.com. Företaget tog sin startpunkt i idén om att göra smarta och snygga kläder för ammande mammor. Boobs amningsfunktion är patenterad och kollektionen har idag utökats med en komplett garderob för graviditet och amning och inkluderar även underkläder. Kollektionen är gjord med stor omsorg om både människor och miljö. Hela kollektionen är certifierad enligt OEKO-TEX® 100 och all produktion sker i Europa. 83% av den totala produktionen är gjord av hållbara material.