Boozt AB (publ) publicerar årsredovisning för 2017

Boozt AB offentliggör sin årsredovisning inklusive bolagsstyrningsrapport och hållbarhetsrapport för 2017.

Ett utdrag från brevet till aktieägarna från koncernens VD Hermann Haraldsson

"Vi uppnådde flera milstolpar 2017 med en omsättning på över två miljarder kronor, fler nya kunder än någonsin och ett ökat antal order från våra befintliga kunder.”

Malmö april 2018

Hermann Haraldsson / Group CEO / Phone: +45 20 94 03 95 / Email: heha@boozt.com

Allan Junge-Jensen / Group CFO / Phone: +45 41 19 70 60 / Email: ajj@boozt.com

Anders Enevoldsen / Head of IR & Corporate Communications / Phone: +45 53 50 14 53 / Email: anen@boozt.com

Denna information är sådan information som Boozt AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 april 2018 kl. 08.00 CET.

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. 2017 omsatte koncernen 2 016 MSEK. Boozt erbjuder sina kunder ett omsorgsfullt urval av varumärken, anpassat för alla kundbehov och livsstilar via sin online-plattform Boozt.com. Bolaget fokuserar på att använda den senaste, egenutvecklade teknologin för att ge den bästa möjliga kundupplevelsen. Vid sidan av Boozt.com driver bolaget även Booztlet.com samt Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information vänligen besök www.booztfashion.com.

Hermann Haraldsson, VD på Boozt AB