Boozt.com växer 140% på Black Friday välkomnar 25 000 nya kunder!

Black Friday visade sig återigen vara ett av årets mest intensiva handelsevenemang för Boozt. Från den intensiva starten i torsdags kväll till sent fredag kväll ökade Boozt.com sin försäljning med 140% jämfört med föregående år. Totalt hanterades ordrar från över 90 000 kunder.

”Detta är fjärde gången vi slår vårt omsättningsrekord sedan Black Friday 2016, vilket visar att vi ser ett fortsatt stort intresse från kunder som efterfrågar prisvärda lyxvaror anpassade för den nordiska marknaden.”, säger Hermann Haraldsson, VD för Boozt.

Kunderna var redo att shoppa på Boozt.com redan på torsdagskvällen klockan 20.00, då trafiken ökade till tio gånger det normala. Under torsdagen och fredagen ökade trafiken med 84%, och antalet besök på hemsidan från nya kunder ökade med 54% jämfört med föregående år.

Av de mer än 90 000 kunder som handlade på Boozt.com från torsdagskvällen till sent fredag kväll var minst 25 000 nya kunder för Boozt.com.

”Vi är väldigt nöjda med försäljningen under Black Friday. Vi är lika nöjda med att vi lyckades leverera ordrar lagda under Black Friday till 20 000 av våra kunder redan på lördagen. Och idag, måndag, förväntar vi oss att kunna packa 90 000 ordrar. Detta visar att snabb leverans är en naturlig del av vårt kunderbjudande”, säger Hermann Haraldsson.

Förbehåll: Vänligen notera att alla siffror i detta pressmeddelande är oreviderad icke-finansiell information vars enda syfte är att betona vikten av Black Friday som handelsevenemang för Boozt.com.

För mer information, kontakta:

Hermann Haraldsson / VD och koncernchef  / Tel: +45 20 94 03 95 / Email: heha@boozt.com
Karsten Anker Petersen / Kommunications- & IR-direcktörs (Interim) / Tel: +45 53 82 17 54 / Email: kap@boozt.com

Informationen har distribuerats för publicering genom kontaktpersonen ovan kl. 17.00 CET den 27 november 2017.

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. 2016 omsatte koncernen 1 400 MSEK. Boozt erbjuder sina kunder ett omsorgsfullt urval av varumärken, anpassat för alla kundbehov och livsstilar via sin online-plattform Boozt.com. Bolaget fokuserar på att använda den senaste, egenutvecklade teknologin för att ge den bästa möjliga kundupplevelsen. Med en ständigt ökande aktiv kundbas på över en miljon har Boozt.com mer än sex miljoner besökare per månader. Vid sidan av Boozt.com driver bolaget även Booztlet.com samt Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information vänligen besök www.booztfashion.com.

Hermann Haraldsson, VD för Boozt