Boozt ingår partnerskap med Guldbaggen

Boozt har ingått partnerskap med den svenska filmgalan, Guldbaggen. Den årliga Guldbaggegalan hedrar framstående insatser i den svenska filmbranschen och kommer att gå av stapeln den 22 januari 2018. Under galan kommer Boozt att visa upp sin nyetablerade kosmetikavdelning tillsammans med L’oréal Paris. Partnerskapet med Guldbaggen ger Boozt möjlighet att skämma bort galans gäster.

"Guldbaggen hyllar skådespelar- och filmkonsten, en konstform som ger många människor glädje och inspiration. Boozt är väldigt hedrade att vara en del av detta event, och kunna erbjuda galans gäster en upplevelse utöver det vanliga”, säger Hermann Haraldsson, VD på Boozt.

Boozt kommer styla gäster och kändisar i framstående nordiska modemärken, och professionella make-up artister från L’oréal Paris kommer att vara närvarande på Cirkus för att hjälpa gäster att framhäva sina bästa sidor.

"Vi vill ge gästerna på Gulbaggen en glamorös och minnesvärd kväll, och vi är glada över vårt samarbete med Boozt, ett företag som värderar skönheten i livet, och möjliggör för andra att dela detta. Tillsamman kan vi skapa en meningsfull kontext för att fira skönhet och lyx” säger Vicke Harris, som är ansvarig för Guldbaggen.

Karsten Anker Petersen / Kommunikations- & IR-direktörs (Interim) / Tel: +45 53 82 17 54 / Email: kap@boozt.com

Informationen har distribuerats för publicering genom kontaktpersonen ovan kl. 09.00 CET den 17 januari 2018.

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. 2016 omsatte koncernen 1 400 MSEK. Boozt erbjuder sina kunder ett omsorgsfullt urval av varumärken, anpassat för alla kundbehov och livsstilar via sin online-plattform Boozt.com. Bolaget fokuserar på att använda den senaste, egenutvecklade teknologin för att ge den bästa möjliga kundupplevelsen. Med en ständigt ökande aktiv kundbas på över 967 000 har Boozt.com mer än sex miljoner besökare per månader. Vid sidan av Boozt.com driver bolaget även Booztlet.com samt Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information vänligen besök www.booztfashion.com.

Hermann Haraldsson, VD på Boozt