Inbjudan till telefonkonferens / audiocast – Q3 2017

Boozt AB:s (publ) delårsrapport för perioden januari-september 2017 publiceras onsdagen den 22 november cirka kl 08.00.

Boozts VD och koncernchef, Hermann Haraldsson, och ekonomi- och finansdirektör, Allan Junge-Jensen, kommer samma dag att presentera delårsrapporten vid en telefonkonferens / audiocast kl 09.30. Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund. Frågor går att ställa muntligen via telefonkonferensen eller skriftligen via audiocastsändningen.

Ingen föranmälan krävs. Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Boozts webbsida .

För deltagande vid presentationstillfället

Telefonkonferensen / audiocasten kan följas direkt här alternativt per telefon. Telefonnummer till konferensen:

DK: +45 80 40 0013

SE: +46 856 64 26 90

UK +44 20 30 08 98 02

US: +1 855 753 2235

För mer information, vänligen kontakta :

Karsten Anker Petersen / Kommunikations- & IR-direktör ad interim / Tel: +45 53 82 17 54 / E-mail: kap@boozt.com

Informationen lämnades för offentliggörande kl. 16.00 CET den 08 november 2017.

Om Boozt

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. Boozt hade en nettoomsättning om 1,4 miljarder kronor 2016 och erbjuder sina kunder ett välavvägt och modernt urval av varumärken, relevanta för ett flertal livsstilar, huvudsakligen genom sin onlinebaserad multibrandbutik Boozt.com. Bolaget driver en ändamålsenlig, egenutvecklad och integrerad teknikplattform som möjliggör för bolaget att kunna erbjuda den bästa möjliga kundupplevelsen. Med en ökande kundbas på fler än 820 000 aktiva kunder har Boozt.com mer än fem miljoner besök per månad. Boozt driver förutom Boozt.com även webbutiken Booztlet.com, samt detaljhandelsbutikerna Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information, vänligen besök www.booztfashion.com.

Om oss

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. 2016 omsatte koncernen 1 400 MSEK. Boozt erbjuder sina kunder ett omsorgsfullt urval av varumärken, anpassat för alla kundbehov och livsstilar via sin online-plattform Boozt.com. Bolaget fokuserar på att använda den senaste, egenutvecklade teknologin för att ge den bästa möjliga kundupplevelsen. Med en ständigt ökande aktiv kundbas på över en miljon har Boozt.com mer än sex miljoner besökare per månader. Vid sidan av Boozt.com driver bolaget även Booztlet.com samt Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information vänligen besök www.booztfashion.com