Valberedningen i Boozt AB (publ) utsedd

Valberedningen har konstituerats i enlighet med av årsstämman fastställda principer och har följande sammansättning:

•  Frida Einarson (representerar Verdane Capital VII K/S), valberedningens ordförande
  •  Bjørn Folmer Kroghsbo (representerar Sampension KP Livsforsikring A/S)
  •  Claus Wiinblad (representerar ATP)
  •  Henrik Theilbjørn, styrelsens ordförande Boozt AB (publ)

Styrelseordföranden ska sammankalla det första mötet i valberedningen.

Valberedningen lämnar förslag till årsstämman om styrelsens sammansättning, styrelsearvode, val av revisor och revisorsarvode.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra detta per e-post till valberedningen@boozt.com eller per brev till Boozt AB, Att: Valberedningen, Hyllie Boulevard 10 B, 215 32 Malmö.

Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2019 och kommer att publiceras på Boozts hemsida tillsammans med valberedningens motiverade yttrande. Årsstämman kommer att hållas den 10 maj 2019 i Malmö.

För mer information, kontakta:

Anders Enevoldsen / Head of IR & Corporate Communications / Phone: +45 53 50 14 53 / Email: anen@boozt.com

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. 2017 omsatte koncernen 2 016 MSEK. Boozt erbjuder sina kunder ett omsorgsfullt urval av varumärken, anpassat för alla kundbehov och livsstilar via sin online-plattform Boozt.com. Bolaget fokuserar på att använda den senaste, egenutvecklade teknologin för att ge den bästa möjliga kundupplevelsen. Vid sidan av Boozt.com driver bolaget även Booztlet.com samt Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information vänligen besök www.booztfashion.com.