Delårsrapport 1.kv.1999

DELÅRSRAPPORT 1.Kv.1999 PROGNOSEN FÖR ÅRET KVARSTÅR - KRENHOLM NU HELÄGT DOTTERBOLAG - ASIENKRISEN OCH USD SLOG MOT KRENHOLM UNDER 1.Kv. BORÅS WÄFVERI AB(Publ) höll tisdagen den 1999-05-04 bolagsstämma varvid resultat- och balansräkning för verksamhetsåret 1998 fastställdes. OMSÄTTNING OCH RESULTAT, 1 Kv. 1999. * Koncernens omsättning under 1.Kv. 1999 uppgick till 349,5(407,5) Mkr * Koncernens rörelseresultat uppgick för 1.Kv. till 21,4(22,7) Mkr och resultatet efter beräknad skatt till 2,5(8,0) Mkr * Koncernresultaträkning för 1 Kv. och koncernbalansräkning per 1999-03-31 bifogas. PROGNOS FÖR VERKSAMHETSÅRET 1999. Den prognos för verksamhetsåret 1999 som lämnats i bokslutskommuniké och årsredovisning om ett resultat före skatt av samma storleksordning som för 1998, c:a 45 Mkr, kvarstår. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/04/19990504BIT00430/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/1999/05/04/19990504BIT00430/bit0002.pdf Hela rapporten