Delårsrapport Jan-juni 2004

Delårsrapport Jan-juni 2004 Koncernen i sammandrag - Avyttringen av Jotex-koncernen kommer att medföra en reavinst på ca 150 MSEK motsvarande ca 34 SEK per aktie. Redovisas under tredje kvartalet - Soliditeten beräknas därefter överstiga 25% - Omsättning uppgick till 689,7 ( 696,8 ) MSEK - Rörelseresultatet uppgick till 9,7 ( 26,9 ) MSEK - Resultatet före skatt uppgick till -11,9 ( 3,8 ) MSEK - Reavinster vid fastighetsförsäljningar påverkar resultatet positivt under andra kvartalet med 23,0 ( - ) MSEK - Marknaden förväntas vara fortsatt svag under året - Vidtagna åtgärder förväntas påverka resultatet positivt under årets senare del - Resultat per aktie uppgick till -2,70( 0,86)kronor Information: Thomas Widstrand, CEO tel: 033 - 17 03 27, 0705 - 47 18 10 Kjell Thörnbring, CFO tel: 033 - 17 03 36, 0703 - 11 90 25 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/18/20040818BIT20600/wkr0001.pdf Hela rapporten