Mark Sigvardsson ny VD för Borås Wäfveri - styrelsen utökas

MARK SIGVARDSSON NY VD FÖR BORÅS WÄFVERI - STYRELSEN UTÖKAS. VD och koncernchef Ny VD och koncernchef för Borås Wäfveri blir vid nästa bolagsstämma Mark Sigvardsson(37). Mark Sigvardsson tillträdde för mindre än ett år sedan som VD för dotterbolaget AB Svenskt Konstsilke och gör således en snabb karriär i koncernen. Han har en stark internationell prägel. Född i Los Angeles, USA. Efter civilingenjörsexamen vid Chalmers Tekniska Högskola anställdes Mark Sigvardsson vid Volvo Penta och var när han lämnade Volvo Penta för att tillträda som VD för Svenskt Konstsilke ansvarig för mark- nadsföring av stora delar av Volvo Pentas sortiment i mera än 80 länder. Dessförinnan var Mark Sigvardsson stationerad i Asien i över tre år. Styrelsen De större aktieägarna, som utgör nomineringskommitté till bolagsstämman, har beslutat att föreslå årets stämma att utöka styrelsen med två ledamö- ter. Således kommer att föreslås att till nya ledamöter utses: Stig-Arne Blom(53), VD och koncernchef för IRO AB(Publ). Stig-Arne Blom är utöver ledamot av styrelsen för IRO AB ledamot av bl.a styrelserna för Svenska Handelsbanken Region Väst, Seger Europe AB, Etons Systems AB och Ulricehamns Energi AB. Johan Claesson(49), VD för och ägare av CA Fastigheter AB, Kalmar. Johan Claesson är därutöver ledamot av styrelserna för bl a Sydostpress AB och Evidentia AB. Antal aktier i Borås Wäfveri AB inkl närstående ägare: 456.300. Till styrelseordförande kommer att föreslås Lars Mauritzon(66). Information Lars Mauritzon, tel. 033-17 03 36 eller 0705 94 5713 Mark Sigvardsson, tel. 033 12 72 00 eller 0705 12 72 70 Klockan 14.00 är Lars Mauritzon och Mark Sigvardsson tillgängliga för per- sonliga intervjuer på Borås Wäfveris huvudkontor. Borås 2000-01-18 Styrelsen ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00170/bit0002.pdf