Bosch lanserar FlexiClick för maximal flexibilitet, nu med kompakta 12 Volt

• „Den kortaste 12 V-borrskruvdragaren på marknaden med fyra tillsatser
  • „Maximal flexibilitet och precist arbete på svåråtkomliga ställen
  • Bekväm hantering

Bosch lanserar den kortaste sladdlösa borrskruvdragaren i sin klass med GSR 12V-15 FC Professional. 5-i-1-systemet är det mest mångsidiga på marknaden med fyra olika tillsatser och möjliggör större flexibilitet för hantverkare som arbetar i trängre utrymmen. Arbeten som borrning och skruvning i trånga utrymmen eller i snäva kanter underlättas med hjälp av det kompakta 12 V-systemet ännu mer effektivt än med de tidigare kraftigare verktygen i 14,4 eller 18 V-klassen. Det går säkert och smidigt att ansluta samtliga FlexiClick-tillsatser till den sladdlösa borrskruvdragaren.

Översikt över 5-i-1-systemet FlexiClick 12 V

1. GSR 12V-15 FC Professional är med en huvudlängd på endast 132 mm den kortaste sladdlösa borrskruvdragaren i sin klass, vilket gör den till en effektiv problemlösare för trånga utrymmen. Den har en magnetisk bithållare och kan därmed användas även utan tillsats. Med en vikt på endast 800 g är den extra lätt.

2. Bithållaren GFA 12-X Professional har ett HEX-fäste samt ett bit-fäste. Detta möjliggör ett precist arbete då bits och borr kan inte lossna oavsiktligt. Även med bithållare är borrskruvdragaren inte mer än 159 mm lång och därmed den kortaste modellen på marknaden.

3. Borrchucktillsatsen GFA 12-B Professional har en Auto-Lock-funktion och fungerar med en borr på upp till tio millimeter. Inklusive borrchuck är den sladdlösa borrskruvdragaren 178 mm lång.

4. Excentertillsatsen GFA 12-E Professional möjliggör exakt och kantnära skruvdragning. 16 olika arbetspositioner kan ställas in utan att tillsatsen behöver lossas från borrskruvdragaren.

5. Vinkeltillsatsen GFA 12-W Professional är med sina 61 mm den kortaste vinkeltillsatsen i sin klass som möjliggör bekväm och precis skruvning i trånga utrymmen. Vinkeltillsatsen kan skruva runt hörn och kan enkelt och snabbt låsas i 16 olika positioner.

GSR 12V-15 FC Professional finns tillgänglig i fackhandeln. Alla nämnda priser är ej bindande prisrekommendationer exklusive moms. Med reservation för ändringar.

Tekniska data
Sladdlös borrskruvdragare
GSR 12V-15 FC Professional
max. batterispänning 12 V
Batterikapacitet 2,0 Ah
Huvudlängd utan systemtillsats(längd x höjd) 132 x 178 mm
max. vridmoment (hårt/mjukt) 30/15 Nm
Tomgångsvarvtal (1:a växel/2:a växel) 0 – 400/0 – 1.300 v/min
Verktygsfäste Hex
max. borrdiameter i trä/stål 19/10 mm
max. skruvdiameter 7 mm
Vikt inkl batteri 0,8 kg
Leveransomfattning och priser · Som set i L-BOXX inklusive alla fyra tillsatser, två 2,0 Ah-batterier och snabbladdare för 2 195,00 SEK
· Som set i L-BOXX inklusive chucktillsats, två 2,0 Ah-batterier och snabbladdare för 1 695,00 SEK

Tekniska data Bitfäste
GFA 12-B Professional
Längd 27 mm
Verktygsfäste HEX
Vikt 0,1 kg

Tekniska data Chucktillsats GFA 12-B Professional
Längd 46 mm
Borrchuckdiameter 10 mm
Vikt 0,2 kg

Tekniska data Excentertillsats
GFA 12-E Professional
Hörnmått 12 mm
inställbara positioner 16
Vikt 0,3 kg

Tekniska data Vinkeltillsats
GFA 12-W Professional
Längd 61 mm
inställbara positioner 16
Vikt 0,4 kg
Pris 345 SEK

För ytterligare information, kontakta:
Julia Järegård, Geelmuyden Kiese, 070-218 81 90, julia.jaregard@gknordic.com
Bosch kundservice: 08-750 18 20, www.bosch.se

Om Bosch
I Boschkoncernens elverktygsområde finns några av världens mest sålda elverktyg, mätverk-tyg och tillbehör. Under 2015 genererade de drygt 20 000 medarbetarna 4,8 miljarder euro i in-täkter varav ca 85 procent utanför Tyskland. Med varumärken som Bosch, Skil och Dremel står elverktygsområdet för kundfokus och ingenjörsframsteg. De viktigaste framgångsfaktorerna är innovationskraft och innovationstakt. Boschs professionella elverktyg genererade cirka en tred-jedel av sin försäljning under 2015 från produkter som funnits på marknaden i mindre än två år. Under 2016 kommer Bosch elverktyg återigen lansera fler än 100 nya produkter på den tyska marknaden i sina fyra affärssegment: elverktyg, tillbehör, mätverktyg och trädgårdsredskap. Boschkoncernen är en ledande global leverantör av teknik och tjänster som sysselsätter cirka 375 000 medarbetare i hela världen (den 31 december 2015). Företaget omsatte 70,6 miljarder euro år 2015. Verksamheten är indelad i fyra affärsområden: Mobila lösningar, Industriell tek-nologi, Konsumtionsvaror och Energi- och byggnadsteknik. Boschkoncernen innefattar Robert Bosch GmbH och dess cirka 440 dotterbolag och regionala företag i ett 60-tal länder. Inkluderar man säljavdelningen och servicepartners täcker Boschs globala tillverkning och försälj-ningsnätverk cirka 150 länder. Grunden för företagets framtida tillväxt är den innovativa styr-kan. Bosch sysselsätter 55 800 medarbetare inom forskning och utveckling på 118 platser över hela världen. Boschkoncernens strategiska mål är att erbjuda innovationer för ett uppkopplat liv. Bosch förbättrar livskvaliteten i hela världen med produkter och tjänster som är innovativa och skapar entusiasm. Kort och gott, Bosch erbjuder teknik som är "Invented for life."