Ergonomisk designad tigersåg som ligger bra i handen

• „  Stark 900 watts motor

• „  Sågar allt – endast fantasin och behovet sätter gränserna

• „  Ny ergonomisk design med soft grip som ger bättre kontroll och användarvänlighet

• „  Enkelt att byta sågblad tack vare SDS-system

Den nya elektriska tigersågen från Bosch, PSA 9000E, är det ideala verktyget för en hemmafixare som saknar en allroundsåg. Den klarar alla möjliga typer av såguppdrag, samtidigt som arbetskomforten är på topp, tack vare soft grip-beläggningen på såväl handtaget som på skaftet.

Klarar allt från metall till trä

PSA 9000 E är en kompakt tigersåg med en kraftig 900 watts motor som klarar alla typer av vanliga såguppdrag i trä, plast, metall och murverk. Den sågar även utan problem i mer okonventionella material, som inte nödvändigtvis används vid gör-det-själv-projekt. Den väger endast 3,7 kg. Oavsett om det handlar om kapning av stuprör, plankor eller stora trädgrenar, klarar den nya tigersågen uppdrag med ett sågdjup på upp till 200 millimeter utan besvär.

En viktig detalj är att man kan anpassa skärhastigheten till det material man arbetar med, tack vare en inbyggd hastighetsfunktion som aktiveras när verktyget är igång. Den speciella softgripbeläggningen ser till att komforten är på topp – även vid maximal såghastighet.

Nytt system gör bladbyten till en enkel match

Bosch har för sina senaste verktyg utvecklat det speciella patenterade SDS-systemet, som gör det enklare att växla mellan bladen. Detta inkluderar naturligtvis tigersågen. Systemet säkerställer att du enkelt och utan verktyg, kan växla mellan olika blad vid behov. Ett enda klick är allt som behövs för att lossa bladet.

PSA 9000 E säljs på byggmarknader över hela landet till ett rekommenderat försäljningspris på 1 499 SEK.

Pressfoton i högupplösning kan laddas ner här:

Förslag till fototext: Den nya elektriska tigersågen från Bosch är det ideala all-roundverktyget för alla såguppdrag.

För ytterligare information, högupplösta bilder eller produkter, vänligen kontakta:

Amanda Florin, Geelmuyden.Kiese, 0708-64 19 74, amanda.florin@gkstockholm.com

Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-do-it.se

För ytterligare information se www.bosch-do-it .se

Om oss

Bosch-koncernen är en internationellt ledande leverantör av teknologi och tjänster. Enligt preliminära siffror för verksamhetsåret 2014 har företaget cirka 290,000 medarbetare och omsätter 48,9 miljarder euro. Företagets verksamhet är delat i fyra affärsområden: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods och Energy and Building Technology. Bosch-koncernen består av företaget Robert Bosch GmbH samt dess över 360 dotterbolag och regionala bolag i omkring 50 länder. Medräknat försäljnings– och servicepartners finns Bosch representerat i cirka 150 länder. Det är detta världsomspännande nätverk för utveckling, tillverkning och försäljning som utgör grunden för framtida tillväxt. Under 2014 ansökte Bosch om cirka 4600 patent över hela världen. Bosch-koncernens produkter och tjänster är utformade för att fascinera och för att öka livskvaliteten genom att erbjuda tjänster som både är innovativa och fördelaktiga. På så vis erbjuder företaget teknik världen över som är ”Invented for life”. Företaget grundades i Stuttgart 1886 av Robert Bosch (1861-1942) som ”Verkstad för finmekanik och elektronik”. Den speciella ägarstrukturen i Robert Bosch GmbH säkerställer finansiellt oberoende och självständighet i verksamheten. Det är en förutsättning för företagets långsiktiga planeringshorisont samt de stora investeringar som görs inför framtiden. 92 % av aktiekapitalet i Robert Bosch GmbH ägs av den allmännyttiga stiftelsen Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoriteten av rösterna har industrifonden Robert Bosch Industrietreuhand KG. Företagsfunktionerna utförs av stiftelsen. De övriga aktierna ägs av Robert Bosch GmbH. Ytterligare information finns på www.bosch.se.