Kompakt lättviktare - en nyhet med tyngd Ny kap- och geringssåg från Bosch kapar rakt

„  Kompakt lättviktare: väger endast 11,8 kg

„  Lätt att transportera tack vare integrerat bärhandtag

„  Utdrag för kapning till extra breda arbeten

„  Robust sågbord i aluminium

„  Flexibla sidostöd, gör det enkelt att arbeta även med långa arbetsstycken

Bosch utökar sitt sortiment av kap- och geringssågar till gör-det-självare med denna lätta, kompakta och extra kraftfulla kap- och geringssåg med dragfunktion. Bosch PCM 7 S är den senaste nykomlingen i Bosch populära PCM-familj – nu lättare, mer effektiv, mer precis och med extra utdrag.

Den nya kap- och geringssågen väger endast 11,8kg och är mycket lätt att transportera tack vare sitt integrerade bärhandtag. Trots det finns utrymme för en kraftig motor på 1200 W och 4800 varv/min. För att hjälpa hantverkaren med exakt sågning är kap- och geringssågen utrustad med en integrerad laser som tydligt visar var trästycket ska kapas. En klämma säkrar att trästycket hålls på plats under sågning. Till sågen medföljer också sidostöd, som antingen kan monteras på eller stå fritt. Sidostöden gör det enkelt att arbeta med extra långa plankor.

Enkel och flexibel

Verktyget är idealiskt för alla typer av kapningar, såsom golvbrädor och trä- eller takbjälkar. PCM 7 S är speciellt passande för projekt såsom beklädnad av fasader, byggande av terrasser eller golvläggning. Kapbredden är upp till 220 mm och kaphöjden upp till 40 mm.

Bosch PCM 7 S är ergonomiskt utformad och mycket användarvänlig. Man behöver heller inte tänka på att rengöra det stora såghuvudet efter användning då man enkelt kan ansluta en vanlig dammsugare för helt dammfritt arbete.

Bosch PCM 7 S säljs i byggvaruhus över hela landet till ett rekommenderat pris på 2199kr.

Högupplösta pressfoton kan laddas ner här:

Tekniska specifikationer Bosch PCM 7 S
Effekt 1200 W
Tomgångsvarvtal 4800 varv/min
Klingdiameter 190 mm
Klinghålsdiameter 30 mm
Kapkapacitet 0°/0° 40 x 220 mm
Kapkapacitet 45°/0° 40 x 150 mm
Geringsinställning 47° L till 47° R
Lutningsinställning 0° till 45°
Vikt 11,8 kg

För ytterligare information, kontakta:

Amanda Florin, Geelmuyden.Kiese, 0708-641 974, amanda.florin@gkstockholm.com

Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-do-it.se

För ytterligare information se www.bosch.se

Om oss

Bosch-koncernen är en internationellt ledande leverantör av teknologi och tjänster. Enligt preliminära siffror för verksamhetsåret 2014 har företaget cirka 290,000 medarbetare och omsätter 48,9 miljarder euro. Företagets verksamhet är delat i fyra affärsområden: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods och Energy and Building Technology. Bosch-koncernen består av företaget Robert Bosch GmbH samt dess över 360 dotterbolag och regionala bolag i omkring 50 länder. Medräknat försäljnings– och servicepartners finns Bosch representerat i cirka 150 länder. Det är detta världsomspännande nätverk för utveckling, tillverkning och försäljning som utgör grunden för framtida tillväxt. Under 2014 ansökte Bosch om cirka 4600 patent över hela världen. Bosch-koncernens produkter och tjänster är utformade för att fascinera och för att öka livskvaliteten genom att erbjuda tjänster som både är innovativa och fördelaktiga. På så vis erbjuder företaget teknik världen över som är ”Invented for life”. Företaget grundades i Stuttgart 1886 av Robert Bosch (1861-1942) som ”Verkstad för finmekanik och elektronik”. Den speciella ägarstrukturen i Robert Bosch GmbH säkerställer finansiellt oberoende och självständighet i verksamheten. Det är en förutsättning för företagets långsiktiga planeringshorisont samt de stora investeringar som görs inför framtiden. 92 % av aktiekapitalet i Robert Bosch GmbH ägs av den allmännyttiga stiftelsen Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoriteten av rösterna har industrifonden Robert Bosch Industrietreuhand KG. Företagsfunktionerna utförs av stiftelsen. De övriga aktierna ägs av Robert Bosch GmbH. Ytterligare information finns på www.bosch.se.