Ny tillsats till Bosch IXO: Skruvdragare som klarar det mesta i hemmet

Skruvdragaren IXO från Bosch går att använda till det mesta, allt ifrån mindre vardagsuppgifter och småreparationer till att öppna vinflaskor och krydda maten. Nu släpps hela IXO-kollektionen i butikerna och för första gången blir det nu möjligt att köpa IXO-tillsatser separat och bygga ihop sin egen samling smarta verktyg. I samband med lanseringen släpper Bosch också en ny tillsats, ett skärverktyg under namnet IXO Cutter.

– Skruvdragaren IXO har sålt i 13 miljoner exemplar världen över. Tillsatserna gör den till mer än bara en vanlig skruvdragare. Det är ett mångsidigt och smidigt verktyg för en mängd olika uppgifter, vilket också har gjort den till ett efterfrågat alternativ till vanliga skruvdragare, säger Anja Olsen, Nordic Product Manager på Bosch DIY Power Tools.

Utöver välkända tillsatser som vinöppnaren IXO Vino, salt- och pepparkvarnen IXO Spice samt grilltändaren IXO BBQ, finns också vinkel- och excentertillsatser som gör det möjligt att arbeta i skrymmande utrymmen där andra maskiner har svårt att komma åt.

Den sjunde tillsatsen – IXO Cutter

Skärtillsatsen IXO Cutter kan användas till flera olika material som tapet, papp och andra dekorationsmaterial med en tjocklek på upp till sex millimeter. Bladet håller sig vasst länge för att det inte ska behöva bytas ut lika ofta. IXO Cutter är perfekt för hemmapysslet och enklare hemmaarbeten.

De separata tillsatserna till IXO-kollektionen finns i butik från oktober till ett rekommenderat pris på 159 SEK per tillsats. IXO-skruvdragaren finns redan i butik och säljs tillsammans med tio bits och en laddare.

Om Bosch IXO

Sedan lanseringen 2003 har IXO förändrat marknaden för skruvdragare. Med sin smidiga design och sin lätta vikt är den enkel och effektiv att arbeta med. Detta har gjort att den har kallats världens mest populära skruvdragare och sålt i 13 miljoner exemplar. Bosch IXO förbättras ständigt och med IXO Cutter kan den nu hjälpa till med ännu mer.

Högupplösta bilder kan laddas ner från: www.holm.dk/IXO_Collection
Läs mer om IXO här.

För ytterligare information eller test av produkter, vänligen kontakta:
Anders Svedberg, Geelmuyden Kiese
Tel: 073 - 778 94 33, e-post: anders.svedberg@gknordic.com
Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-do-it.se

Bosch-koncernen är en internationellt ledande leverantör av teknologi och tjänster. Enligt preliminära siffror för verksamhetsåret 2013 har företaget cirka 281,000 medarbetare och omsätter 46,4 miljarder euro (Not: På grund av legala förändringar vilka styr konsolidering kan 2013 års siffror inte till fullo jämföras med de redovisade siffrorna från 2012). Företagets verksamhet är delat i fyra affärsområden: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods och Energy and Building Technology. Bosch-koncernen består av företaget Robert Bosch GmbH samt dess över 360 dotterbolag och regionala bolag i omkring 50 länder. Medräknat försäljnings– och servicepartners finns Bosch representerat i cirka 150 länder. Det är detta världsomspännande nätverk för utveckling, tillverkning och försäljning som utgör grunden för framtida tillväxt. Under 2013 ansökte Bosch om cirka 5000 patent över hela världen. Bosch-koncernens produkter och tjänster är utformade för att fascinera och för att öka livskvaliteten genom att erbjuda tjänster som både är innovativa och fördelaktiga. På så vis erbjuder företaget teknik världen över som är ”Invented for life”.

Företaget grundades i Stuttgart 1886 av Robert Bosch (1861-1942) som ”Verkstad för finmekanik och elektronik”. Den speciella ägarstrukturen i Robert Bosch GmbH säkerställer finansiellt oberoende och självständighet i verksamheten. Det är en förutsättning för företagets långsiktiga planeringshorisont samt de stora investeringar som görs inför framtiden. 92 % av aktiekapitalet i Robert Bosch GmbH ägs av den allmännyttiga stiftelsen Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoriteten av rösterna har industrifonden Robert Bosch Industrietreuhand KG. Företagsfunktionerna utförs av stiftelsen. De övriga aktierna ägs av Robert Bosch GmbH.

För ytterligare information se www.bosch.se och www.bosch-do-it.se.

Citat

Anja Olsen, Nordic Product Manager på Bosch DIY Power Tools