Praktisk verktygsfamilj med kraft

Vårens och sommarens gör-det-själv-projekt står inför dörren och det är därmed dags att se över verktygslådan. Små men kraftfulla maskiner gör hemma-fixandet lekande lätt. Kanske är det dags för ett nytt favoritverktyg, eller ett nytt och kraftfullt batteri till de verktyg du redan har?

Bosch firar en ny gör-det-själv-säsong med ett nytt och uppgraderat lithiumbatteri till deras Power4All 10,8 volt-system. Batteriet ger en ökad livslängd till de små och smidiga 10,8 volt-verktygen som enkelt klarar allt från att klippa häcken, slipa terrassen, hänga upp hängmattan och andra gör-det-själv-projekt.

15 % längre livslängd
Det nya 10,8 V-lithiumbatteriet med 1,5 Ah (amperetimmar) ger, jämfört med föregångaren på 1,3 Ah, 15 % längre livslängd. Totalt kommer hela fem verktyg att utrustas med det nya batteriet: borrmaskinen med slagfunktion PSB 10,8 LI-2, borrmaskinen med slagfunktion PSR 10,8 LI-2, multifunktionsverktyget PMF 10,8 LI, slipmaskinen PSM 10,8 LI och häcksaxen AHS 35-15 LI /AHS 45-15 LI.

Ett batteri till alla verktyg
10,8 V-systemet använder både samma batteri och laddare. Om man ska köpa ett verktyg från 10,8 V-serien för första gången behöver man ett komplett sätt med verktyg, batteri och laddare . Om man redan har ett verktyg från Power4All-systemet i verktygslådan, räcker en batteriuppgradering gott och väl. Vill man utöka verktygsfamiljen är det bara att köpa själva verktyget, utan batteri och laddare, vilket givetvis är billigare än ett komplett kit. Det är alltid bra att köpa ett reservbatteri, på så vis finns det alltid ett fulladdat batteri nära till hands.

Verktygen med det nya och uppgraderade 10,8 V-batteriet finns i butik från den 1 april 2013. Om batteriet köps separat har det ett rekommenderat pris på 499 kr styck.

Högupplösta bilder kan laddas ner från: http://www.holm.dk/Power4All_10_8_V

För ytterligare information eller test av produkter, vänligen kontakta:

Camilla Träff, Geelmuyden.Kiese, 070 - 768 99 10, ctr@geelmuyden-kiese.se
Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-do-it.se

Boschkoncernen är en internationellt ledande tillverkare av fordons- och industriteknik, konsumentprodukter och byggnadsteknik. Omkring 270 000 anställda bidrog under bokslutsåret 2009 till en omsättning på ca 38 miljarder euro. Idag omfattar koncernen ett nätverk av tillverkning, försäljning och kundtjänst med ca 300 dotterbolag och regionala företag i över 60 länder. Inklusive återförsäljare och servicepartners är Bosch representerat i över 150 länder. Detta globala nätverk av utveckling, produktion och säljorganisation är förutsättningen för fortsatt tillväxt. Bosch investerar mer än 3,5 miljarder euro om året på forskning och utveckling och registrerar globalt mer än 3000 patent om året. Med alla sina produkter och tjänster ökar Bosch livskvalitén med innovativa och nyttiga lösningar.

För ytterligare information se www.bosch-do-it .se

Om oss

Bosch-koncernen är en internationellt ledande leverantör av teknologi och tjänster. Enligt preliminära siffror för verksamhetsåret 2014 har företaget cirka 290,000 medarbetare och omsätter 48,9 miljarder euro. Företagets verksamhet är delat i fyra affärsområden: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods och Energy and Building Technology. Bosch-koncernen består av företaget Robert Bosch GmbH samt dess över 360 dotterbolag och regionala bolag i omkring 50 länder. Medräknat försäljnings– och servicepartners finns Bosch representerat i cirka 150 länder. Det är detta världsomspännande nätverk för utveckling, tillverkning och försäljning som utgör grunden för framtida tillväxt. Under 2014 ansökte Bosch om cirka 4600 patent över hela världen. Bosch-koncernens produkter och tjänster är utformade för att fascinera och för att öka livskvaliteten genom att erbjuda tjänster som både är innovativa och fördelaktiga. På så vis erbjuder företaget teknik världen över som är ”Invented for life”. Företaget grundades i Stuttgart 1886 av Robert Bosch (1861-1942) som ”Verkstad för finmekanik och elektronik”. Den speciella ägarstrukturen i Robert Bosch GmbH säkerställer finansiellt oberoende och självständighet i verksamheten. Det är en förutsättning för företagets långsiktiga planeringshorisont samt de stora investeringar som görs inför framtiden. 92 % av aktiekapitalet i Robert Bosch GmbH ägs av den allmännyttiga stiftelsen Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoriteten av rösterna har industrifonden Robert Bosch Industrietreuhand KG. Företagsfunktionerna utförs av stiftelsen. De övriga aktierna ägs av Robert Bosch GmbH. Ytterligare information finns på www.bosch.se.