Första CD-bilradio med MP3 spelare från Blaupunkt

Första CD-bilradio med MP3 spelare från Blaupunkt Blaupunkt lanserar i sin Skyline bilradioserie Los Angeles MP71 som är den första CD-bilradion med MP3 spelare. Alla produkter i Skyline-serien är högteknologiska bil-hifi anläggningar med digitalteknologi och hög uteffekt. Los Angeles MP71 bilstereo har en CD-spelare som utöver vanliga CD-skivor även kan spela musik med MP3 teknik, inspelade på CD-ROM. Tack vare tekniken går det att få plats med cirka 170 låtar på en CD-skiva, vilket motsvarar en spelningstid på 11 timmar! Tack vare Blaupunkts egen utvecklade radiodel DigiCeiver, har Los Angeles MP71 mycket fina radiomottagningsegenskaper. Den har FM-RDS-mottagare (Radio Data System) och MV-mottagare. Radiosignalen digitaliseras direkt efter ingångssteget och bearbetas därefter digitalt. Ljudanpassning till bilen Uteffekten är 4 x 47 Watt, och med hjälp av trebands-equalizern kan ljudet optimeras efter de akustiska förhållandena i bilen. Som alla andra Skyline-modeller har även Los Angeles MP71 KeyCard stöldskydd, CD-växlarstyrning, fyra lågnivåutgångar, subwooferutgång och telefondämpning. För ytterligare upplysningar, kontakta: Stefan Magnusson, tfn: 08-750 1534, e-post: stefan.magnusson@se.bosch.com Bosch på Internet: www.bosch.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20041001BIT21270/bild.html Bilder