Världsnyhet - MP3-spelare från Blaupunkt

Världsnyhet - MP3-spelare från Blaupunkt Blaupunkt lanserar en Compact Drive MP3-spelare som kan lagra upp till 18 timmars musik. Spelaren kan med hjälp av en kabel enkelt kopplas till de flesta Blaupunkt bilstereoapparater på samma sätt som en CD-växlare. Spelaren är mycket liten och därmed lättplacerad. Spelarens minne har kapacitet att lagra upp till 350 låtar, vilket motsvarar innehållet på 20-30 vanliga musik-CD:s. Det tyska Fraunhofer-Institutet har utvecklat spelarens mjukvara som används i komprimeringsprocessen av musik från en dator till spelaren. Programmet gör det möjligt att komprimera ljuddata med hög CD-kvalitet. Spelaren har IBM Microdrive minneskort med 1 gigabytes minneskapacitet. I framtiden kan minneskortet även kopplas i en dockningstation för en hemmastereo och även användas som lagringsenhet för bilder från en digitalkamera. Blaupunkt Compact Drive MP3 levereras med en dockningsstation för inkoppling till datorns USB-port och med en mångsidig mjukvara som laddas in i datorn. Med hjälp av programmet går det att redigera MP3-filer hämtade från Internet och skapa egna musikfiler på en mängd olika sätt. Dessa förs över till MP3-spelaren och lagras på minneskortet. De lagrade filerna kan sedan avlyssnas i bilen via bilstereon. Det går att ta bort inspelade filer och ersätta dem med nya hur många gånger som helst. Lättplacerad i bilen Blaupunkt Compact Drive MP3 har en läcker design med aluminiumsidor och ett hölje av akrylglas. Storleksmässigt har spelaren stora fördelar jämfört med CD-växlare för bilen som kräver mycket utrymme och som normalt måste placeras i bagageutrymmet eller under framstolen. MP3-spelaren är mycket liten, 135 x 82 x 30 millimeter, och därmed ytterst lättplacerad på en mängd olika platser i bilen. Den kan snabbt kopplas ihop med bilstereon och efter bilfärden kan den lika lätt kopplas ur och tas med. Alla experter är eniga om att MP3 -tekniken kommer att revolutionera musikbranschen. Med sin nya Compact Drive MP3 är Blaupunkt före sin tid när det gäller att utnyttja denna teknik även i bilen. För ytterligare upplysningar kontakta: Stefan Magnusson, tfn: 08-750 1534, e-post: stefan.magnusson@se.bosch.com Bosch på Internet: www.bosch.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20041001BIT21260/bild.html Bilder