Kommuniké från årsstämma den 5 oktober i Bosjö Fastigheter AB (publ)

Report this content

Vid årsstämma den 5 oktober 2017 i Bosjö Fastigheter AB (publ) fattades följande beslut:

• Stämman beslutade att fastställa de i årsredovisningen och koncernredovisningen för räkenskapsåret 2016/2017 intagna resultat- och balansräkningarna.
  • Stämman beslutade om disposition av årets resultat enligt den fastställda balansräkningen i enlighet med styrelsens förslag. Således beslutades om resultatdisposition enligt förslaget i förvaltningsberättelsen, innefattande vinstutdelning enligt följande: Av tillgängliga vinstmedel om 219 778 500 kronor, ska utdelning ske med ett belopp om totalt 9,52 kronor per aktie, innebärande en utdelning om totalt 21 134 400 kronor. Utbetalning av utdelningen ska ske vid fyra olika tillfällen före nästa årsstämma. Det föreslås att utdelningen utbetalas vid fyra tillfällen om 2,38 per aktie. Det beslutades att avstämningsdag för erhållande av utdelning ska vara den 9 oktober 2017, 22 december 2017, 29 mars 2018 respektive 29 juni 2018.
  • Stämman beslutade att bevilja ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter och verkställande direktören avseende räkenskapsåret 2016/2017.
  • Det beslutades att omvälja styrelseledamöterna Ragnar Boman, Juhani Nyman samt Åsa Ohlström. Nyval av ledamot Elin Lydahl. Ragnar Boman ska vara styrelsens ordförande.
  • Det beslutades om ett styrelsearvode på totalt 180 000 kr varav 60 000 kr ska utgå till styrelsens ordförande och 40 000 kr ska utgå till var och en av de tre övriga ordinarie ledamöterna för perioden intill nästa årsstämma.
  • Stämman beslutade att omvälja det registrerade revisionsbolaget Deloitte AB till Bolagets revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Det antecknades att Deloitte AB hade utsett auktoriserade revisorn Jan Palmqvist till huvudansvarig revisor.

For ytterligare information, vänlig kontakta:

Ulf Attebrant, VD

Bosjö Fastigheter AB (publ)

+46 8 402 53 87

ulf.attebrant@paretosec.com

Bosjö Fastigheter AB (publ) är ett svenskt fastighetsbolag som sedan april 2016 indirekt äger fastigheten Vindtyget 1 utanför Borås. Fastigheten omfattar ca 94 000 kvadratmeter uthyrbar area och består av Ellos huvudkontor och nordiska centrallager. Ellos AB är ensam hyresgäst och har tecknat två hyresavtal, ett avseende kontorsytan och ett för lagerytan. Bosjö Fastigheters AB syfte är att äga och förvalta fastigheten. Bolagets administration hanteras av Pareto Business Management AB och bolagets aktier handlas på Aktietorget sedan den 25 maj 2016.

Bosjö Fastigheter AB (publ)

c/o Pareto Business Management AB

Box 7415, 103 91 Stockholm, Sweden

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Bosjö Fastigheter AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 oktober 2017.