Boss Media avslöjar namnet på landbaserad kasinolegend

Boss Media avslöjar namnet på landbaserad kasinolegend 31 oktober 2001 - Växjö Den 14 september 2001 tillkännagav Boss Media att man undertecknat ett licensavtal för utveckling av ett Internet-kasino åt ett företag i den landbaserade kasinobranschen. Boss Media är nu nöjda över att kunna bekräfta att avtalet gäller den välkände och respekterade Dr Stanley Ho. Dr Stanley Ho är en legend i Fjärran Östern, där han äger och driver tio landbaserade kasinon på ön Macau. Han har varit Asiens mest framgångsrike kasinoägare i över 30 år, och hans ärlighet och integritet har givit honom gott rykte över hela världen. I och med DrHo.com har han tagit sin enastående expertis till webben. Boss Medias lösning (http://www.drholite.com) lanseras efter Dr Hos världsberömda live-kasino (http://www.drho.com). Med den här lösningen får spelarna betydligt mindre att ladda ned och ett annorlunda spelprogram. Live-kasinot bygger på unik programvara som låter spelaren spela mot riktiga, levande dealers via Internet, medan det nya kasinot bygger på den populära och välrenommerade programvaran från Boss Media. Än en gång har Boss Media stärkt sin position genom att skriva kontrakt med ett av de mest berömda namnen i kasinovärlden. Peter Bertilsson, VD på Boss Media, understryker att Boss Media återigen tecknat avtal med en licensinnehavare med hög penetrering på den asiatiska marknaden. "Den asiatiska marknaden är en av de mest snabbväxande när det gäller onlinespel, och den är mycket viktig både på kort och lång sikt", tillägger Bertilsson. Samarbetet med Stanley Ho är det senaste i den långa raden av Boss Media- kontrakt som utökar företagets omfattande kundbas med ytterligare ett berömt namn. Den omfattar i övrigt bland annat Sun International, en av världens största landbaserade kasinoorganisationer, det svenska statsägda spelföretaget Svenska Spel och Victor Chandler, Storbritanniens främsta oberoende vadslagningsföretag. Boss Medias senaste skapelse hittar du på http://www.drholite.com. Mer information om dr Stanley Ho finns på http://www.drho.com. Koncernen Boss Media är en av de ledande leverantörerna av helhetslösningar för att bedriva kasinoverksamhet på Internet. Potentiella licenstagare erbjuds ett kundanpassat klient/server-system, ett integrerat betalningssystem samt hanteringen av den dagliga driften och administrationen av ett Internetkasino. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). Mer information om Boss Media finns på http://www.bossmedia.se. För ytterligare information, kontakta: Ulrika Persson IR-ansvarig Tel: 0470-70 30 38 eller 0733-36 77 69 Fax: 0470-70 30 50 E-post: up@bossmedia.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00320/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00320/bit0002.pdf