Boss Media säljer licens till Storbritanniens främsta vadslagningsföretag

Boss Media säljer licens till Storbritanniens främsta vadslagningsföretag 4 oktober 2001 - Växjö Boss Media tillkännager att man har sålt en online-kasinolicens till Victor Chandler Group. Victor Chandler är ett vadslagningsföretag som funnits i över 50 år, och som även bedriver verksamhet i Asien tillika Storbritannien. "Att vi valde Boss Media beror på kvaliteten på deras marknadsledande produkt", säger Victor Chandler, koncernens styrelseordförande och dessutom sonson till företagets grundare. "Med Boss Medias hjälp kan vi fortsätta tillväxten inom vår redan etablerade online-verksamhet. Vi kommer dessutom att erbjuda online-kasinot på flera språk och i olika valutor vilket ger möjlighet att utvecklas på nya marknader." "Det här är en viktig order för Boss Media", säger Peter Bertilsson, VD på Boss Media. "Att skriva kontrakt med ett företag som har så lång erfarenhet av spelmarknaden är mycket betydelsefullt för oss. Det ger oss chansen att förfina vår produkt ytterligare för att kunna möta kundernas behov." Bertilsson hänvisar också till de fantastiska möjligheter som kombinationen kasino-sportsbetting ger. Den första versionen av online-kasinot kommer att lanseras senare under året. Victor Chandler Group grundades i London 1946 och är Storbritanniens främsta oberoende vadslagningsföretag. Koncernen har 350 anställda och verksamheten ligger i Gibraltar. Koncernen omfattar alla större sporter i världen, som fotboll, golf, hästkapplöpning, rugby, NFL, NHL, NB och baseball. Man bedriver verksamhet i Europa, Asien. Mer information finns på http://www.victorchandler.com Koncernen Boss Media är en av de ledande leverantörerna av lösningar för att bedriva kasinoverksamhet på Internet. Potentiella licenstagare erbjuds ett utbud av kundanpassde klient/server-system, ett integrerat betalningssystem samt hanteringen av den dagliga driften och administrationen av ett Internetkasino.Boss Media-aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). Mer information om Boss Media finns på http://www.bossmedia.se För ytterligare information, kontakta: Ulrika Persson IR-ansvarig Tel: 0470-70 30 38 eller 0733-36 77 69 Fax: 0470-70 30 50 E-post: up@bossmedia.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00050/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00050/bit0001.pdf