Boss Media vinnare av Guldmusen

Boss Media vinnare av Guldmusen Igår utsågs Boss Media till vinnare av det prestigefyllda priset Guldmusen i kategorin - Årets Rookie. Motivering löd: "Boss Media fann i en kombination av framsynthet och kreativitet tidigt en egen nisch för tillämpad affärsverksamhet på Internet. Med en kombination av affärssinne och IT- kunnande har man inom en kort tidsperiod skapat kasino-lösningar på Internet som vunnit världsrykte inom sitt område." Sedan 1996 delar E+ T Förlag tillsammans med multimediaföretagens branschorganisation Promise ut priset Guldmusen till de företag och personer som för den svenska IT-utvecklingen framåt. Många av de tidigare nominerade företagen är nu ledande på marknaden inom sina områden. Guldmusen har därmed blivit en viktig riktningsvisare för IT-branschens utveckling. Exempel på tidigare vinnare av Guldmusen: Jonas Birgersson, Framtidsfabriken, Bo Hedin, Aftonbladet (nu Resumé), Peter Albinsson, Norsteds, Ann-Marie Nilsson, VD IT-företagen, Buyonet, Spotfire, Tenfour Sweden, Intertex Data, Telelogic, Axis Communications, Dynasoft, Streamservice, Idonex. Koncernen Boss Media AB (publ) är en av de ledande leverantörerna av helhetslösningar för att bedriva kasinoverksamhet på Internet. Potentiella licenstagare erbjuds ett kundanpassat Klient/Server-system, ett integrerat betalningssystem samt hanteringen av den dagliga driften och administrationen av ett Internetkasino. För mer information http://www.bossmedia.se/ Kontakt: Lars Månsson Verkställande Direktör Tel. 0470-70 30 00 Mobil: 0708-704629 lm@bossmedia.se Johan Sigvardsson Finansdirektör, Tel 0470-70 30 00 Mobil: 0708-70 37 85 js@bossmedia.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/05/19991105BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/05/19991105BIT00270/bit0002.pdf