EssNet Interactive skriver pilotavtal med den största speloperatören på Östersjön

EssNet Interactive AB har skrivit ett pilotavtal med PAF, den största speloperatören på Östersjön, baserade på Åland, Finland. Platsen för pilotinstallationen är PAFs internationella kasino i Mariehamn. Avtalet inkluderar spel, spelterminaler och centralsystem. PAF har identifierat möjligheterna med nästa generations IVT-system med de verktyg som krävs för att revolutionera spel ombord på Östersjöns kryssningsfartyg. Pilotavtalet sträcker sig över en sexmånadersperiod. Under denna tid så kommer de tekniska och finansiella kraven för systemet ombord på fartyg att fastställas. De första spelterminalerna kommer att tas i kommersiell drift under första kvartalet 2005. – Vi ser att det krävs den här typen av lösning för att modernisera och erbjuda högkvalitativ underhållning för dagens breda och krävande publik, säger Karl Gustaf Pietilä, vice VD, PAF. – EssNet Interactive erbjuder en mycket flexibel lösning som är anpassad till de rigorösa krav som ställs av kryssningsindustrin. Avtalet med PAF ger oss möjligheten att visa mångsidigheten med vårt system och våra spelterminaler. Det är med stor glädje som vi får möjligheten att fortsätta vår expansion i norden tillsammans med PAF, säger Jan Bohult, VD, EssNet Interactive AB. För ytterligare information, kontakta: Peter Bertilsson, VD Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 01 eller 070-993 25 54, e-post: pbe@bossmedia.se