Ett utsökt avslut på en middag - början på en livslång fascination

Report this content

Det finns middagar och så finns det middagar. De som bara blir en trevlig kväll. Varken mer eller mindre. Och de som dröjer sig kvar.
Där smaker, dofter, samtal och upplevelser skapar sig en fast plats i minnet. En plats att återvända till.

För de oförglömliga stunderna finns Boulard Calvados X.O. och XO Auguste. Boulards mest exklusiva produkter.

Hösten är äntligen här och förutom tillfällen för många och långa middagar är det även dags för skörd av fina, mogna äpplen. När du läser det här skördas äpplena i Normandie och genom ett omsorgsfullt hantverk förvandlas de till calvados hos en av Frankrikes mest anrika calvadostillverkare – Boulard. Ett företag med en 170-årig historia och med femte generationen Boulard, Vincent Boulard, som ledare.

Boulard Calvados X.O. är ett tydligt exempel på detta långa och helhjärtade förfinande. En calvados skapad av hela 18 kilo noga utvalda äpplen – en perfekt sammansättning av syrliga, söta och bittra äpplen av upp till ett hundratal olika äppelsorter. En calvados med en klar nyanserad färg och med toner av mogna äpplen och rostade mandlar. Smaken är balanserad och mild med lång eftersmak.

För att hylla grundaren Pierre-Auguste Boulard skapades Boulards stolthet: Den exklusiva calvadosen Boulard Calvados XO Auguste. En calvados som tog tre år att utveckla och där all Boulards samlade expertis sattes på prov. För att stämma överens med den utsökta calvadosen skapades en exklusiv glasflaska av en lokal glasdesigner och en elegant förpackning.

Boulard Calvados XO Auguste är en blend av olika cuvéer. Den vackra bärnstensfärgade calvadosen har smak av äpple, vanilj, honung, karamell och rostad mandel. En elegant smak i en tung, gedigen glasflaska.

Boulards calvadoser passar utmärkt som avec och smaken går aldrig ur tiden – precis som lagringsmöjligheten. Calvadosen ska lagras mörkt, och i en temperatur mellan 10-20 grader. Öppnad flaska håller i cirka två år.

Boulard Calvados XO Auguste och Boulard Calvados XO finns i Systembolagets beställningssortiment.

För mer information om Boulard, kontakta gärna
Produktchef Pierre Kambouris, pierre.kambouris@philipsonsoderberg.se

För högupplösta bilder kontakta gärna
Malin Kadestam, Kelly and Pling